kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۰۴۱
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳

فراخوان انصارالله برای تظاهرات ضدآمریکایی با شعار «آمریکا دشمن اول مردم یمن است»

انصارالله یمن ضمن دعوت از مردم برای شرکت در تظاهرات ضدآمریکایی، اعلام کرد که واشنگتن دشمن شماره یک مردم یمن است.



ترورریستی اعلام کردن انصارالله یمن از سوی دولت آمریکا، موجی از محکومیت‌ها را در عرصه داخلی و   منطقه‌ای به راه‌انداخته است. در راستای این محکومیت‌ها، مردم یمن هفته آینده در تظاهراتی ضدآمریکایی شرکت خواهند کرد. در این راستا، انصارالله از حامیان خود خواست تا در مخالفت با تصمیم آمریکا، در هفته آینده تظاهراتی را برگزار کنند. به گزارش ایسنا، این فراخوان را «محمد علی الحوثی»، رئیس‌کمیته عالی انقلابی انصار‌الله، در توئیتی چند ساعت بعد از اجرایی شدن تصمیم واشنگتن برای «تروریستی» خواندن این جنبش، مطرح کرد.
الحوثی نوشت:« مردم یمن در تاریخ ۲۵ ژانویه (دوشنبه هفته آینده) به خیابان‌ها می‌آیند و کمیته برگزار‌کننده راهپیمایی‌ها، مکان‌های حضور را تعیین خواهد کرد». وی از مردم یمن خواست تا در این راهپیمایی مشارکت سراسری داشته باشند و صدا و موضع خود را نسبت به این تصمیم، به گوش جهان برسانند. تصمیم آمریکا برای «تروریستی» خواندن انصار‌الله، سه شنبه شب کمی قبل از پایان دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»‌، وارد فاز اجرایی شد.
در همین ارتباط، دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد، تصمیم آمریکا درباره تروریستی خواندن این جنبش نشان دهنده دشمنی این کشور علیه یمن است. به گزارش ایسنا، دفتر سیاسی انصارالله در بیانیه خود درباره تصمیم آمریکا‌، اعلام کرد:«این اقدام آمریکا نشان دهنده خصومت و دشمنی این کشور در قبال یمن و آزادگان جهان است. آمریکا هیچ روزی حامی مردم یمن نبوده، یا موضع بی‌طرفانه‌ای نداشته است. برای همین، از این اقدام سخیف و احمقانه تعجب نمی‌کنیم. بعد از چند دهه پنهان شدن پشت عناوین دروغین، مشخص می‌شود که آمریکا دشمن اول مردم یمن است.»
دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد: « آمریکا به صورت مستقیم یا از طریق مزدوران منطقه‌ای، مرتکب انواع جنایت‌ها شده است. این اقدام خصمانه، پایداری ما را برای مقابله با پروژه آمریکا و صهیونیسم افزایش می‌دهد و هرگز باعث نمی‌شود ما از مواضع عادلانه خود دست بکشیم.»
خبر دیگر اینکه، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن، با اشاره به تصمیم آمریکا، گفت که این مسئله ماهیت جدیدی ندارد، بلکه اکنون تنها علنی شده است. وی تصریح کرد که این اقدام، هیچ‌ پیامد اقتصادی، انسانی یا سیاسی ندارد، چرا که انصارالله پیش از این، تمام این مراحل را پشت سر گذاشته است. عبدالسلام همچنین تحریم‌های آمریکا را مدال افتخاری برای جنبش انصارالله دانست. وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت که این کشور از شرایطی که تحت فشار و محدودیت‌ها قرار داشته‌، برای ارتقای توانمندی‌های بومی خود استفاده کرده است.