kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۶۷۸
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳

ظریف: تروریست‌های 11 سپتامبر از کشورهای محبوب پمپئو در خاورمیانه بودند

وزیر امور خارجه در واکنش به ادعاهای بی‌اساس وزیر خارجه آمریکا خطاب به پمپئو گفت: همه تروریست‌های حادثه ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوبت درخاورمیانه آمده بودند، نه ایران.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در واکنش به ادعاهای بی اساس وزیر خارجه آمریکا و مرتبط کردن القاعده به ایران در توئیتر خطاب به «مایک پمپئو» نوشت: همه تروریست‌های ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوبت در خاورمیانه آمده بودند، نه ایران. وی به قرار گرفتن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریست از سوی آمریکا نیز اشاره کرد و نوشت: از قرار دادن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم تا از طبقه‌بندی خارج کردن‌های خیالبافانه و ادعاهای ارتباط ایران با القاعده، آقای «دروغ می‌گوییم، فریب می‌دهیم، دزدی می‌کنیم» به شکل رقت‌باری در حال به پایان رساندن دوران فاجعه‌بار وزارت خارجه‌اش با دروغ‌های جنگ‌طلبانه است.
ظریف عنوان کرد: کسی دیگر فریب نمی‌خورد. همه تروریست‌های حادثه ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوب پمپئو در خاورمیانه آمده بودند، نه ایران.
به گزارش فارس، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی بی پایه و اساس، ایران را پایگاه القاعده خواند و مدعی شد که تعداد زیادی از اعضای القاعده بعد از ۱۱ سپتامبر به ایران پناه برده‌اند.
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعاهای بی‌اساس وزیر خارجه آمریکا درباره ارتباط ایران با القاعده گفت: تمسک به این نوع شگردها و بندبازی‌ها و ادعاهای کهنه و بی‌اساس، به هیچ عنوان نمی‌تواند به کمک مسیر پراشتباه رژیم تروریستی آمریکا و اعاده وجهه ناموجه مقامات این رژیم بیاید.