kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۶۶۸
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱

بیست و نهمین هفته تظاهرات ضد نتانیاهو در سرزمین‌‎های اشغالی

نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی بیست و نهمین تظاهرات علیه نتانیاهو در بیت المقدس را سرکوب و شماری از آنان را بازداشت کرده‌اند.



چنان‌که پیشتر گفته شده، نتایج برخی از نظرسنجی‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی حاکی از این است که بیش از نیمی از ساکنان سرزمین‌های اشغالی معتقدند حوادثی که در آمریکا و حمله به کنگره اتفاق افتاده در سرزمین‌های اشغالی نیز می‌تواند روی دهد. این «احتمال» همزمان شده با اعتراضات مستمر علیه نخست‌وزیر این رژیم.
در آخرین هفته اعتراض‌ها و بیست و هفتمین آن، مخالفان نتانیاهو با برگزاری تظاهراتی گسترده خواستار استعفای نخست‌وزیر فاسد خود شده بودند. معترضان همچنین از به تعویق افتادن دادگاه رسیدگی به اتهامات نتانیاهو خشمگین هستند.
دادگاه رژیم صهیونیستی جلسه استماع اظهارات بنیامین نتانیاهو در یکی از پرونده‌های سریالی فساد او را به علت تعطیلی ناشی از شیوع کرونا تا اطلاع ثانوی به تعویق‌انداخت.
دو روز بعد از گمانه‌زنی رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره تاریخ بعدی جلسه رسیدگی به اتهام‌های نتانیاهو، نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه از بازداشت هفت تن از معترضان در نزدیکی اقامتگاه بنیامین نتانیاهو در قدس اشغالی
خبر دادند.
آنطور که خبرگزاری فارس نوشته، معترضان صبح زود به وقت محلی، در نزدیکی اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با پوشیدن لباس‌های دلقک‌ها تجمع ترتیب دادند اما با واکنش ماموران پلیس مواجه شدند.
طبق گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، حدو ۱۰۰ نفر از صهیونیست‌ها در اعتراض به تعویق افتادن جلسه دادگاه نتانیاهو به دلیل وضعیت ناشی از شیوع ویروس کرونا تظاهرات کردند و تعدادی به سمت اقامتگاه او در قدس اشغالی
رفته بودند.
گفتنی است، در پاسخ به اینکه چرا ساکنان رژیم صهیونیستی منتظر اتفاقاتی مشابه با اتفاقات آمریکا هستند، باید گفت که «بنیامین نتانیاهو»، همچون هم‌پیمانش «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، با اتهامات فراوانی رو‌به‌روست و با از دست دادن مقام رسمی‌اش مصونیت قضایی را نیز از کف می‌دهد و باید پاسخگوی اتهاماتی باشد که به او وارد می‌شود؛ از این رو هرکاری می‌کند تا صندلی نخست‌وزیری را به
دیگری ندهد.
ضمن اینکه برخی چهره‌های سیاسی این رژیم گفته‌اند، او در صورت شکست در انتخابات پیش رو، احتمالا نتایج را نخواهد پذیرفت، درست مثل ترامپ!