kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۶۰۵
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶

خواندنی از ورزش ایران


 
  *پس از 18 روز بلاتکلیفی فدراسیون دوچرخه‌سواری، سرانجام دیروز وزارت ورزش و جوانان، افشین داوری را به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب کرد. داوری پیش از این رئیس‌فدراسیون دوومیدانی، سرپرست فدراسیون بوکس و والیبال بوده است. مراسم معارفه‌ داوری دیروز در محل این فدراسیون برگزار شد. پیش از این قمری رئیس‌فدراسیون دوچرخه‌سواری بود و به تازگی به عنوان مدیرکل امور استان‌های وزارت ورزش منصوب شد.
*انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی پارالمپیک با حضور ۱۳ کاندیدا و به صورت مجازی اول بهمن ماه جاری برای یک دوره ۴ ساله برگزار می‌شود.واجدان شرایط رای دادن، کلیه ورزشکاران شرکت‌کننده در سه دوره آخر پارالمپیک تابستانی و زمستانی هستند که تعلیق و یا محرومیت در زمان برگزاری انتخابات ندارند و شامل ۱۸۳ ورزشکار از ۶ فدراسیون تنیس روی میز، جانبازان و معلولین، تیراندازی با کمان، تنیس، قایقرانی و نابینایان و کم‌بینایان می‌باشند.در این انتخابات ۱۳ نفر از نامزدهای نهایی واجد شرایط طبق فهرست الفبایی ذیل برای کسب ۹ کرسی عضویت و ۲ کرسی عضویت علی البدل به رقابت می‌پردازند: سمیرا ارم، حامد امیری، صادق بیگدلی، رضا پیدایش،عبدالرضا جوکار، جواد حردانی، غلامرضا رحیمی، احمدرضا شاه حسینی اردکانی، رمضان صالحی حاجیکلائی، داود علی پوریان، صادق کلهر، سجاد محمدیان و زهرا نعمتی.
*جمشید داهول پیشکسوت عکاسی ایران دارفانی را وداع گفت.استاد جمشید داهول که بیش از نیم قرن از عمرش را در ورزشگاه‌‌ها و سالن ‌های مسابقات سپری کرد و تصاویر متعددی را به خاطرات ورزش این مرز و بوم هدیه داد، سه شنبه‌شب گذشته درگذشت. سرویس ورزشی روزنامه کیهان ضایعه درگذشت جمشید داهول را به خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گوید.
*یوشیری موری رئیس‌کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو اعلام کرد: تصمیم گیری در مورد اجازه حضور تماشاگران در بازی‌های المپیک طی دو ماه آینده گرفته می‌شود. من فکر می‌کنم ما باید از ماه فوریه تا مارس تصمیم بسیار دشواری بگیریم. موری در مورد بلیت‌های فروخته شده نیز گفت: در حال حاضر حدود
 ۴ میلیون بلیت برای بازی‌های المپیک و همچنین ۹۷۰ هزار بلیت برای بازی‌های پارالمپیک از طریق وب سایت رسمی فروش بلیت و قرعه کشی‌های مختلف فروخته شده است. اعتبار بلیت‌ها برای سال ۲۰۲۱ خواهد بود و فقط ۸۱۰ هزار نفر از دارندگان بلیت، درخواست بازپرداخت داشته‌اند.