kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۵۹۲
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴

۱۰۰ روستای مازندران در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که هم‌اکنون حدود 100 روستای استان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارند.

قاسم اویس، در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: تمام محدودیت‌های کرونایی با وضعیت قرمز و نارنجی  برای این روستاها همانند شهرها اعمال می‌شود. وی این محدودیت‌ها را شامل ممانعت از ورود خودروهای غیربومی، مسافران غیر مقیم، تردد شبانه و تعطیلی مشاغل بیان کرد. اویس گفت: هم‌اکنون با همکاری دهیاری و پایگاه‌های بسیج محلات در تمام این روستاها ایستگاه ورود و خروج برای نظارت بر ترددها راه‌اندازی شده است.
وی افزود : به هر حال روستاهای مازندران پیش از این در موج اول و دوم‌ کرونا نیز در معرض تردد غیر بومی‌ها قرار داشتند ولی آن زمان با ایجاد محدودیت تردد تا حدودی مشکلات کاهش یافته بود و اکنون در پیک موج سوم نیز با اجرای محدودیت‌ها و تعطیلی تالارها و رستوران‌ها برای برگزاری عروسی ، هجوم به باغ‌ها در روستاها  برای برگزاری اینگونه آیین‌ها افزایش یافت و نتیجه این شد که برخی روستاهای بزرگ ما به وضعیت قرمز کرونایی رسیدند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران شروع برداشت محصولات کشاورزی از جمله مرکبات را هم یکی دیگر از عوامل افزایش تردد در روستاها و افزایش آلودگی ناشی از ویروس کرونا در این مناطق اعلام کرد.