kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۵۶۰
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵

اعلام همبستگی گروه‌های مقاومت با انصارالله؛ از حزب‌الله لبنان تا اتحادیه علمای یمن

اقدام دولتِ در بحرانِ آمریکا برای تروریستی اعلام کردن جنبش انصارالله، باعث همبستگی در سطح منطقه‌ای با این جنبش شده و از حزب‌الله لبنان تا اتحادیه علمای یمن و... اقدام به محکوم کردن آن کرده‌اند.



سرویس خارجی-

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا که روزهای سختی را به همراه ترامپ می‌گذراند، روز دوشنبه جنبش انصارالله یمن را که با رژیم سعودی (پدر جد تروریست‌های تکفیری) می‌جنگد، گروهی تروریستی نامید! این در حالی است که آمریکا از حامیان اصلی تروریست‌ها در منطقه بوده و گروه تروریستی داعش بزرگترین نماد سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا به شمار می‌رود. جنبش انصارالله در حالی تروریستی اعلام شده که در 6 سال گذشته به دفاع در برابر متجاوزان سعودی مشغول بوده و آل‌سعود هزاران یمنی را قتل عام کرده است. این اقدام دولت آمریکا با محکومیت‌های گسترده‌ای مواجه شده است.
اتحادیه علمای یمن، در بیانیه‌ای به اقدام آمریکا در تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن واکنش نشان داد. اتحادیه علمای یمن در این خصوص گفت: «چنین تصمیمی [علیه انصارالله]، ظالمانه است و رسوایی سیاسی دیگری برای آمریکا به شمار می‌رود. این تصمیم گامی دیوانه‌وار و بدون در نظر گرفتن عواقب آن برای ترامپ رئیس‌جمهور دیوانه آمریکا و نظام حکومتی آمریکاست».
در ادامه این بیانیه آمده: «چنین تصمیمی تنها عزم و توان مردم یمن را برای مقابله با خطرات بیشتر می‌کند، از قلدری‌های آمریکا جلوگیری می‌کند و باعث اتحاد بیشتر با رهبر انقلابی‌انصارالله و فرماندهی نظامی این جنبش می‌شود. از طرفی دیگر، این اقدام به نیروها انگیزه بیشتری برای حضور در جبهه‌ها می‌دهد».
اتحادیه علمای یمن همچنین تأکید کرده: «آمریکا از زمان تأسیس شوم خود آن هم بر پایه تروریسم، وحشی‌گری و کشتار خود تروریسم بوده و علیه مردم خود تروریسم و کشتار به راه‌انداخته و وحشی‌گری در پیش گرفته است».
در همین زمینه «ائتلاف احزاب سیاسی مخالف با تجاوز به یمن» در بیانیه‌ای اعلام کرده، این اقدام تلاشی ناامیدانه برای تغییر مسیر تصمیم به برکناری «دونالد ترامپ» صورت می‌گیرد؛ کسی که دوره ریاست‌جمهوری‌اش رو به پایان است... این اقدام در راستای شکستی که دولت آمریکا در اداره تجاوز به یمن متحمل شده، انجام می‌گیرد».
در بیانیه مذکور تأکید شده، «احزاب یمن در مقابله با این تصمیم‌های یکجانبه دست بسته نمی‌نشیند و در صفی واحد در کنار انصارالله برای مقابله با این اقدامات آمریکا ایستاده است». حزب «البعث العربی الاشتراکی، قطر الیمن» (حزب عربی سوسیالیستی بعث، شاخه یمن) نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده، این تصمیم بر شکست سخت ائتلاف سعودی-اماراتی به فرماندهی آمریکا در حملات بیش از پنج ساله به یمن است.
این حزب یمنی این را هم اضافه کرده که، «اینکه آمریکا ملت‌ها، کشورها و افرادی مخالف خود را تروریستی می‌‎نامد بخشی از هیمنه این کشور است و تصمیم مذکور نشان دهنده بحران‌های متوالی کنونی در آمریکا و رفتار خصمانه آن است».
دبیرکل حزب «شباب العداله و التنمیه» (حزب جوانان عدالت و توسعه) نیز ضمن محکوم کردن این اقدام، تصریح کرده، دولت آمریکا با حمایت مستمر از حملات به یمن در شش سال گذشته، حامی اصلی تروریسم بین‌المللی بوده است. این حزب ضمن رد هرگونه مداخله خارجی در امور یمن، بر حمایت از انصارالله تا تحقق پیروزی نیز تأکید کرده است. حزب «جبهه التحریر» (جبهه آزاد‌سازی) یمن نیز این اقدام آمریکا را تلاشی برای شانه خالی کردن از تمام جنایاتی دانسته که «دولت آمریکا در شش سال اخیر علیه مردم یمن مرتکب شده است». این حزب همچنین اعلام کرده، اقدام مذکور دلیل بر شکست اهداف استعماری آمریکا در یمن به خاطر ایستادگی اسطوره‌ای ملت این کشور است.
حزب‌الله لبنان
جنبش حزب‌الله لبنان هم در بیانیه‌ای به اقدام آمریکا در تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن واکنش نشان داده است: «اعلام وزارت خارجه آمریکا درخصوص تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن و سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر عزیز این جنبش و برادران مجاهد او، اقدامی جنایتکارانه و هدف آن کاستن روحیه مردم یمن است...هدف از این اقدام آمریکا مجازات هر آن کسی است که هیمنه و استبداد آمریکا را رد می‌کند و اشغالگری صهیونیست‌ها علیه فلسطین و ورود به جنبش شوم عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بر نمی‌تابد».«جرالد ورستاین» سفیر پیشین آمریکا در یمن نیز به درج نام جنبش انصارالله در فهرست سازمان‌های تروریستی واکنش نشان داد و این اقدام را «اشتباه بزرگ» توصیف کرد.
آماری از جنایت سعودی
خبر دیگر اینکه، کمیته حقوق بشر در صنعا با انتشار گزارشی به جنایات ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در یمن پرداخت و تأکید کرد که در پی حملات این ائتلاف، شمار زیادی از ملت یمن جان باخته‌اند. پایگاه خبری «العهد» ضمن نقل این گزارش، خبر داد، این حملات، مراکزی مانند بهزیستی را نیز هدف قرار‌داده که باعث کشته شدن شمار زیادی از افراد معلول شده است که توانایی جابجا شدن را نداشتند. به گزارش این کمیته، در پی حملات سعودی-اماراتی، حدود ۳۰ درصد از مردم یمن که در خارج از این کشور حضور دارند، به خاطر بسته بودن فرودگاه صنعا، نمی‌توانند وارد این کشور شوند. بنا بر این گزارش، در پی محاصره تحمیلی ملت یمن، میزان فقر در این کشور به 80 درصد و بیکاری به 65 درصد افزایش یافته است و بیش از 60 درصد از مردم یمن، از قحطی رنج می‌برند.
اعتراف به قدرت انصارالله
اما در ادامه خط ونشان‌های صنعا برای رژیم صهیونیستی‌، «فضل ابوطالب» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله روز گذشته (دوشنبه) هشدار داد، در صورت مشاهده هرگونه حماقتی از سوی تل‌آویو علیه یمن، ملت یمن در وارد کردن ضربات سخت به اهداف حساس در فلسطین اشغالی ذره‌ای تردید نخواهد کرد. بر اساس گزارش گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی»، «یونی بن مناحم» روزنامه‌نگار و تحلیلگر صهیونیست در امور عربی در واکنش به این هشدارها گفت، حوثی‌ها اعلام کرده‌اند‌ که بانک «اهداف اسرائیلی» در اختیار دارند که می‌تواند آنها را هدف بگیرد، موضوع تنها مربوط به شلیک موشک دوربرد و پهپاد نمی‌شود. بر اساس «برآوردهای اطلاعاتی اسرائیل» آنها می‌توانند کشتی‌های اسرائیلی را در دریای سرخ و باب‌المندب هدف بگیرد، کاری که قبلا با موفقیت علیه اهداف سعودی انجام داده‌اند.