خودروهای یورو4 تولید شده، با مدل 98 پلاک میشود
توضیحات رئیسپلیس راهور درباره بیاطلاعی برخی رانندگان از جریمه در عوارضیها
رئیسپلیس راهور گفت: بیاطلاعی برخی رانندگان از جریمه در عوارضیها به این علت است که اطلاعات وسیلهنقلیه در سیستم دقیق نیست.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار سیدکمالهادیانفر در یک برنامه تلویزیونی درباره جریمه رانندگان در عوارضیها و عدم اطلاع آنها از جریمههای صورت گرفته، اظهارداشت: بحث
« ETC» بسیار مهم است، غالباً در پشت عوارضیها به دلیل عدم توجه به جلو تصادفات زیادی روی میداد و حوادث زیادی در این محدودهها وجود داشت، در ماده 30 تأکید شده که خدمات پلیس و دستگاهها به مردم به صورت الکترونیکی ارائه شود، با تفاهمنامه فرمانده نیروی انتظامی و وزیر راه، قرار شد اعمال قانون در عوارضیها به صورت الکترونیکی صورت گیرد.
مهلت 72 ساعته برای پرداخت عوارض آزادراهی
هادیانفر ادامه داد: اپلیکیشنها و درگاههایی برای پرداخت عوارض آزادراهی وجود دارد و به مردم معرفی شده است. برابر قانون فرد در صورت عدم پرداخت عوارض باید جریمه شود، بر اساس مصوبه اخیر دولت، نرخ جریمه از 40 تا 90 هزار تومان شناور شده است، اکنون اطلاعات افرادی که از مقابل دوربین عبور میکنند، به صورت الکترونیک در ابتدا، در درگاه وزارت راه ثبت میشود، در صورت پرداخت پول توسط فرد، هیچ جریمهای برای وی اعمال نمیشود و در صورت عدم پرداخت وجه و عبور، این داده در پلیس ثبت شده و نخست پیامکی به راننده تحت عنوان «مهلت پرداخت 72 ساعته عوارض» ارسال میکنیم و در صورت عدم پرداخت وجه، اعمال قانون انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: پیامک برای راننده قطعاً ارسال میشود چون به صورت سیستمی است اما آنجایی مشکل وجود دارد که اطلاعات وسیلهنقلیه در سیستم دقیق نیست، اخیراً کاری انجام دادیم و از وزارت ارتباطات اطلاعات «شاهکار» را گرفتیم، تمام تلفنهای همراه افراد را بر اساس کد ملی، واحد و در سیستم ثبت کردیم.، مردم برای تغییر شماره و به روز کردن اطلاعات و آدرس میتوانند به مراکز پلیس +10 و شمارهگذاری راهور در شهرشان مراجعه کنند همچنین در اپلیکیشن «پلیس من» نیز این امکانات وجود دارد.
خودروهای یورو 4 تولید شده با مدل 98 پلاک میشود
رئیسپلیس راهور درباره اعلام خبر عدم پلاکگذاری 20هزار خودرو توسط پلیس، بیان کرد: در گذشته، خودروسازها، خودرو را بدون پلاک به مراکز فروش خود منتقل میکردند یا فروشهای سبدی داشتند اما امسال کار خوبی روی داد، توافق سهجانبهای را امضاء کردیم و تأکید بر این شد که هیچ خودرویی بدون پلاک و مشخص بودن مالک، از شرکتهای خودروساز خارج نشود و اکنون هیچ خودرویی که در استانها و شهرها روی تریلی در حال انتقال است، بدون پلاک نیست.
هادیانفر افزود: در تولیدات خودروسازها نکتهای وجود دارد، در ماده هشت قانون هوای پاک تأکید شده بود خودروهای تولید شده برای سال 98 باید با استاندارد یورو5 تولید شود که خودروسازها با موضوعات موجود از جمله تحریم درخواست کردند این اتفاق در سال 98 رخ ندهد و از دولت یک سال تنفس گرفتند بنابراین هر خودروی تولیدشده در سال 99 که قصد پلاک آن وجود دارد باید استاندارد یورو5 داشته باشد، تعداد زیادی خودرو تولید سال 98 با استاندارد یورو4 است که با مدل 99 مشمول پلاک نمیشود و جمعبندی 99 بر این شد که این خودروها با مدل 98 پلاک شود، بحث هزینهها و خسارات نیز با شرکتهای خودروساز است یعنی ما هیچ منعی برای پلاک کردن نداریم و بحثهای داخلی خودروسازها است که باید حل شود.
ادامه طرح ترخیص موتورسیکلتهای رسوبی تا 17 دی
وی درباره اجرای طرح ترخیص موتورسیکلتهای رسوبی، گفت: این طرح تا 17 دی ادامه دارد، شرایط فوقالعاده است و درخواست ما از مالکان موتورسیکلت این است که از طرح مذکور استفاده کنند.