kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۵۳۷۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵

عملیات احداث خط چهارم قطار حومه‌ای ورامین از سر گرفته شد



  پس از دو بار تعطیلی عملیات اجرای خط چهارم قطار حومه‌ای از سوی شهرداری در محدوده شهر ورامین، عملیات اجرایی این طرح مهم مجددا آغاز شد.
اجرای قطار حومه‌ای موسوم به تهران- ورامین از تهران تا شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا امتداد دارد.
به منظور اجرای این طرح که در حاشیه راه‌آهن سراسری تهران- مشهد واقع شده، علاوه‌بر رفع معارضانی همچون پل‌های روگذر و زیرگذر و اجرای تقاطع‌های غیرهم سطح، نیاز است تا در برخی از مناطق شهرستان‌های ورامین و قرچک، دیوار حائل راه‌آهن و مسیر اصلی برداشته شده و جابه‌جا شود.
مقرر شد تا پیمانکاران شرکت راه‌آهن فعالیت خود را در جابه‌جایی دیوار حائل انجام داده و نسبت به تکمیل زیرگذر عبور عابران پیاده در تقاطع طالقانی، ظرف مدت ۲۴ ساعت اقدام کنند.
هنوز چند ساعت از این مصوبه نگذشته بود که عوامل شهرداری ورامین بار دیگر از اجرای این طرح جلوگیری کردند تا بهره‌برداری از قطار حومه‌ای که قرار است دهه فجر امسال صورت گیرد، با تأخیر مواجه شود.
حال پس از دو هفته، شورای اسلامی و شهرداری ورامین، اجرای این طرح را در محدوده ورامین به تصویب رسانده و پیمانکاران شرکت راه‌آهن فعالیت خود را آغاز کردند.
رئیس‌شورای اسلامی شهر ورامین در جلسه این شورا گفت: اجرای طرح احداث زیرگذر شهید مصطفی خمینی(ره) و جابه‌جایی دیوار شمالی راه‌آهن (خیابان شهید حیدری) حد فاصل ضلع غربی زیرگذر طالقانی تا ۱۶ متری طرح تفصیلی توسط اعضای شورای اسلامی شهر ورامین به تصویب رسید.
تأمین منافع عمومی در اجرای پروژه زیرگذر شهید مصطفی خمینی دغدغه اصلی مدیران شهری و اعضای شورای شهر است و تأیید طرح زیرگذر شهید مصطفی خمینی یکی از پروژه‌های مهم در جهت توسعه شهر ورامین محسوب می‌شود.