خودروسازهای داخلی توجه کنند
رقابت دقیقهای خودروسازان بزرگ جهان برای تولید بیشتر
فولکس واگن و تویوتا به ترتیب رکورددار بیشترین تعداد خودروی تولیدی در بازار جهانی هستند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، امروزه صنعت خودرو به یک تجارت چندملیتی عظیم و چند میلیارد دلاری تبدیل شده است، که سالانه نزدیک به 100 میلیون اتومبیل جدید تولید میکند. درک این مقیاس چالشبرانگیز است. سهم چین از این تولید در هر دقیقه 48و 9 دهم درصد اتومبیل و بیشتر از سه کشور ایالات متحده، آلمان و مکزیک که به طور مشترک 47 و هفت دهم خودرو تولید میکنند، است. تجزیه صنعت خودرو به آنچه در یک دقیقه اتفاق میافتد یک روش عالی برای تجسم اندازه تولید در صنعت خودروسازی است.
در بین کمپانیها، فولکس واگن و تویوتا رکورددار بیشترین تعداد خودروی تولیدی، به ترتیب 19 و 9 دهم درصد و 19و هشت دهم درصد ماشین در دقیقه هستند. هیوندای با 13 و هفت دهم درصد وسیله نقلیه تولید شده در دقیقه سوم است. جنرال موتورز با 13، فورد با 12 و دو دهم، نیسان با 11، هوندا با 10، فیات کرایسلر با هشت و هشت، رنو با هفت و 9 دهم درصد تولید در دقیقه، در رتبههای بعدی قرار دارند.
همچنین از جهت درآمدزایی؛ فولکس واگن و تویوتا برتری قابل توجهی داشته و به ترتیب 523 هزار و 592 دلار و 553 هزار و 676 دلار در دقیقه درآمد کسب میکنند. با این حال، هیوندای که سومین تولیدکننده بزرگ است، حتی در بین 10 خودروساز با درآمد برتر قرار نمیگیرد. دایملر با درآمد 359 هزار و 970 دلار در دقیقه، سوم است و پس از آن فورد با 285 هزار و 198 دلار و هوندا با 270 هزار و 35 دلار قرار دارد. گفتنی است، یکی از دلائل قیمت تمام شده بالای خودروهای تولیدی در کشور، تولید پایین خودروسازان است. با توجه به بالا بودن هزینههای سربار (هزینه ثابت تولید) در ایران که بخش زیادی از آن به هزینه ساختمان و زمین مربوط میشود، تولید پایین، قیمت تمام شده را به شدت افزایش میدهد. ضمن اینکه، همواره موجب نشان دادن زیان در صورتهای مالی خودروسازان میشود. این عامل و دیگر عوامل زیرمجموعه سوءمدیریت و دولتی بودن خودروسازی است.