kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴

برنامه زنده «ثریا» پس از یک سال باز خواهد گشت(اخبار ادبی و هنری)

تهیه‌کننده و مجری برنامه «ثریا» از آغاز مجدد پخش زنده این برنامه در یکشنبه شب‌ها از شبکه اول سیما خبر داد.



برنامه «ثریا» یکی از برنامه‌های چالشی سیما طی سال‌های اخیر بوده است که به واسطه گفت وگوها و مستندهایی درباره مسائل علمی، اجتماعی و اقتصادی با نگاهی متفاوت و انتقادی، بارها با فشارهایی خارج از صداوسیما برای ممانعت از پخش مواجه شده بود. این برنامه پس از یک سال، بار دیگر به‌طور زنده پخش خواهد شد.
محسن مقصودی، تهیه‌کننده و مجری «ثریا» در این‌باره یادداشتی منتشر کرده که در بخشی از آن آمده است: «اینکه در این یک سال بر ما چه گذشت دیگر مهم نیست، مهم حرف‌ها و بغض‌های در گلو مانده مردم و آرمان‌های انقلاب اسلامی است و ثریا از این به بعد دوباره دیده‌بانی زنده برای پیشرفت ایران اسلامی خواهد بود. امیدوارم با حمایت مدیران محترم تلویزیون ثریا بتواند این رسالت را با همان صراحت همیشگی انجام دهد. صراحت انقلابی و دیده‌بانی برای پیشرفت ایران و بررسی چالش‌های این مسیر، یقینا می‌تواند برای مردم امیدآفرین باشد و دشمنان را ناامید کند.
ان‌شاءالله ثریا در آینده نیز مثل گذشته برنامه‌ای خنثی و بی‌طرف نخواهد بود. ثریا علیه استکبار خارجی و داخلی، علیه لیبرالیسم و محافظه‌کاری، علیه ‌اشرافی‌گری و مانور تجمل برخی مسئولان، علیه رانتخواری و فساد و عدم شفافیت، علیه تبعیض‌ها و شکاف طبقاتی، علیه وادادگی و وابستگی در مقابل دشمن، علیه بتن‌ریزی در قلب پیشرفت کشور، علیه شعار «ما نمی‌توانیم»، علیه حقوق‌های نجومی و خصوصی‌سازی‌های رانتی و بی‌ضابطه، علیه «سیاه‌نمایی» و ناامید کردن مردم از انقلاب اسلامی و علیه بزک‌کنندگان آمریکا در کشور خواهد ایستاد و در این جنگ نرم وسیع دشمن به هیچ وجه بی‌طرف نخواهد بود...»