kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۸۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی



فضاحت، حماقت و خباثت
 علیرضا: «فضاحت یعنی با خون شهیدت ننگ‌ترین قرارداد را تطهیر کنی. حماقت یعنی شهید هسته‌ای را دانشمند دفاعی بخوانی تا مبادا گزندی به خط مذاکرات وارد شود، خباثت یعنی برای بقا در قدرت و شرطی شدن مردم همچنان از لاشه برجام کاسبی کنی.»
توصیه مهم
 محمد صرفی: «امنیتی‌ها باید بیش از بقیه و البته فراتر از سرگرمی رمان بخوانند و فیلم ببینند. در فیلم شغال۱۹۹۷ بروس ویلیس قصد دارد با یک تیربار کنترل از راه دور (RCMG) که در ون جا‌سازی شده یک ترور سیاسی انجام دهد. شیوه تروریست‌ها کهنه بود نه جدید.»
به شعور مردم توهین نکنید
 رضا نیلی: «روحانی عدم حضور خود درمجلس را صرفا به علت مصوبات ستادکرونا عنوان کرده وگفته «همه موظفیم دستورات این ستاد را شرعی و قانونی اجرا کنیم». آیا حل مشکلات اقتصادی وظیفه شرعی شما نیست؟ کدام ستادی صرفا برای یه فرد مصوبه می‌دهد که در جلسات شرکت نکند؟ می‌خواهید لجبازی کنید، به شعور مردم توهین نکنید»
دولتی که قانون را اجرا نمی‌کند!
 امیر سیاح: «بیکارشده‌ها و روزمزدها زیرفشار بی‌سابقه معیشت دارند لِه می‌شوند اما اینها (هیئت دولت) عین خیالشان نیست می‌دانید چرا؟ چون فشار معیشت را احساس نمی‌کنند، چون حقوق نجومی می‌گیرند. یک راه حذف حقوق‌های نجومی، اجرای ماده۲۹ قانون برنامه(شفافیت همه حقوق‌ها و مزایا) است اما زیربار اجرای این حکم هم نمی‌روند.»
تجارت پرسود
 علیرضا ملوندی: «چرا توئیتر و ساندکلود و... فیلتر هستن اما اینستاگرام فیلتر نمیشه؟ پاسخ: نیمی از حجم اینترنت کشور به اینستاگرام اختصاص داره. در واقع نیمی از درآمد اپراتورهای اینترنت، از اینستاگرامه. این تجارت پرسود نباید تعطیل بشه.»
ماجرا چیست؟
 روح اله سلگی: «زمانی که پارلمان با سیاست‌هایتان هماهنگ باشد طی ۲۰ دقیقه برجام را به تصویب می‌رسانید. زمانی که بر خلاف نظرتان راجع به همان برجام نظر دهد می‌گویید خارج از اختیارات مجلس است. استبداد دولتی است یا عوامفریبی و دماگوژیسم؟»
احتمالا برجام رو شهید فخری زاده امضا کرده!
 فرید ابراهیمی: «دولت روحانی روز اول شهادت شهید فخری زاده کلاً منکر دانشمند هسته‌ای بودن ایشون بود و خود روحانی هم تا ۲۴ساعت پیام تسلیت نداد. الان مدعی شدن که ایشون مشاور برجام بوده و نشان خدمت گرفته. احتمالا فردا ظریف اعلام می‌کنه هرهفته با شهیدفخریزاده جلسه داشته و اصلا برجام رو ایشون امضا کرده!»