kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۷۸۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰

وکیل ترامپ: هر کس بگوید تقلب نشده باید اعدام شود!

در ادامه ادعاهای تیم حقوقی «دونالد ترامپ» درباره وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا، این بار وکیل رئیس‌جمهور آمریکا طی اظهار نظری، اعلام کرد، هر کسی که فکر کند انتخابات سالم بوده، باید اعدام شود!


مجادلات حقوقی و سیاسی درباره انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا، همچنان ادامه دارد و تیم حقوقی ترامپ نیز همپای خود وی، در یک مبارزه نفس‌گیر اما مایوس‌کننده همچنان بر پیروزی ترامپ و بروز تقلب در انتخابات به نفع بایدن اصرار دارند. در جدیدترین مورد نیز «جوزف دی ژنووا»، وکیل ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا، در مصاحبه‌ای ادعاهای رئیس‌خود درخصوص سلامت انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ این کشور را تکرار کرد. به نوشته وبگاه روزنامه«هافینگتون پست»‌، «دی ژنووا » با اشاره به اظهارات «کریس کربس»، مدیر اخراجی امنیت سایبری که سلامت انتخابات را تأیید کرده بود گفت: «هر کسی که فکر کند این انتخابات سالم بوده، مثل کربسِ احمق، باید به دار آویخته شود و سحرگاهان به بیرون آورده شود و به او شلیک شود. این مرد یک ابله درجه یک است». کربس به دلیل گزارشی که درباره امنیت و سلامت انتخابات 2020 آمریکا ارائه داده بود، به دستور ترامپ، اوایل این ماه اخراج شد. کربس طی مصاحبه‌ با شبکه «سی‌بی‌اس» اظهارات ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا درباره مداخله خارجی در دستگاه‌های رأی‌گیری آمریکا و جدول‌بندی آرا در کشورهای خارجی را بی‌اساس خوانده بود.این در حالی است که پیشتر «رودی جولیانی»، وکیل شخصی رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده بود، متحدان دولت ونزوئلا و «جورج سوروس» میلیاردر آمریکایی، در تقلب‌های انتخاباتی دست داشته‌اند.جولیانی در نشستی خبری مدعی شد، شرکت‌های «دومینیون»  و «اسمارت‌مَتیک» که در سیستم‌های الکترونیک انتخاباتی تخصص دارند، به نفع جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ،
تقلب کرده‌اند.
استعفای 2 مقام دولت ترامپ
خبر دیگر از آمریکا اینکه، شبکه «فاکس‌نیوز» در خبرهای جداگانه‌ای گزارش داد که مدیر «گروه ویژه شکست داعش» در پنتاگون و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در حوزه ویروس کرونا، از سمت‌های خود استعفا داده‌اند. «فاکس‌نیوز» گزارش داد که دکتر «اسکات اَتلس» مشاور ویژه ترامپ درخصوص ویروس کرونا، بعد از چهار ماه حضور جنجالی در کاخ سفید، استعفا داده است. بر این اساس، اتلس در زمان حضورش به عنوان مشاور در ستاد مقابله با کرونای کاخ سفید، بارها با دیگر اعضای این کار گروه، به دلیل نحوه عملکرد آنها در مقابله با این همه‌گیری، مجادله کرده بود. خبرنگار شبکه فاکس‌نیوز همچنین در صفحه توئیتر خود، از انحلال «گروه ویژه شکست داعش» در وزارت دفاع آمریکا و استعفای اجباری «کریستوفر مائر» مدیر این گروه، خبر داد.بر این اساس، مائر که از سال ۲۰۱۷ این سمت را برعهده داشته، بامداد دیروز (به وقت تهران) استعفای خود را به سرپرست پنتاگون ارائه کرد، که مورد قبول قرار گرفت. در بیانیه پنتاگون آمده است که وظایف و مسئولیت‌های مدیر گروه ویژه، توسط کارکنان دفتر دستیار وزیر دفاع در امور عملیات‌های ویژه انجام خواهند شد.این در حالی است که چندی پیش هم با ادامه یافتن موج استعفای مقامات نظامی و امنیتی در وزارت دفاع آمریکا، معاون رئیس‌ستاد کارکنان پنتاگون استعفانامه خود را تحویل داده بود.