kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۴۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷
با ابلاغ مصوبه جدید

دولت از خانه‌های خالی مالیات می‌گیرد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی از تصویب اصلاحیه قانون مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: سازمان امور مالیاتی منتظر دریافت این اصلاحیه است تا آن را اجرا کند.


علی عسکری در گفت‌وگو با ایرنا، درباره مالیات خانه‌های خالی گفت: براساس این اصلاحیه مالیات از خانه‌ها براساس مدت زمان خالی بودن دریافت می‌شود.
وی اظهار داشت: بر همین اساس نرخ مالیات خانه‌هایی که یک، دو و یا سه سال خالی باشد به نسبت مدت زمان متفاوت خواهد بود.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: پس از ابلاغ این اصلاحیه خانه‌های خالی باید شناسایی و از آنها مالیات دریافت شود اما هم اکنون قانونی در این زمینه وجود ندارد.
عسکری ادامه داد: پس از ابلاغ این اصلاحیه هماهنگی‌هایی با شهرداری‌ها و سایر بخش‌ها انجام می‌شود تا بتوانیم این امر را اجرایی کنیم.
وی درباره دریافت مالیات بر ارزش افزوده از خودرو نیز گفت: براساس فرمول قیمت‌گذاری خودرو 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده از قیمت تمام شده دریافت و یا به عبارتی معادل هشت درصد به قیمت تمام شده افزوده می‌شود.
عسکری درباره دریافت مالیات از خودروهای وارداتی اظهار داشت: برای خودروهای وارداتی 8 درصد ارزش اظهار گمرکی به عنوان مالیات دریافت می‌شود.
عسکری از وصول بدهی مالیاتی از پرونده سه هزار میلیارد تومانی تا قبل از سال 89 خبر داد و گفت: البته مالیات پس از 89 همچنان در حال رسیدگی و برخی از پرونده‌ها در مرحله تشخیص است.
وی تصریح کرد: البته پرونده برخی از شرکت‌ها نیز در مراحل قطعی قرار دارد و اخیرا با دادستانی کل کشور هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا پرونده نهایی و مالیات وصول شود.