kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۳۹۲۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
با امضا تفاهم نامه کمیته امداد و سازمان زندان‌ها

خانواده‌ زندانیان نیازمند توانمند می‌شوند

کمیته امداد و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، با هدف توانمند‌سازی و ارائه خدمات به خانواده‌های زندانیان نیازمند، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.




سیدمرتضی بختیاری رئیس‌کمیته امداد و محمدمهدی حاج محمدی، رئیس‌سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به منظور ساماندهی نظام حمایتی، کنترل آسیب‌های اجتماعی و حمایت بهتر از خانواده‌های زندانیان نیازمند، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
رئیس‌کمیته امداد در این مراسم با تشریح جزئیات این تفاهم‌نامه گفت: توانمند‌سازی، ایجاد روحیه استقلال، خودباوری و مقبولیت اجتماعی از مهم‌ترین ابعاد این تفاهم‌نامه است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری با بیان اینکه به دنبال نظام‌مند کردن شناسایی و رفع معیشت خانواده‌های نیازمند با سرپرست زندانی هستیم، افزود: علاوه‌بر خانواده‌ها با سرپرست زندانی، زندانیان آزاد شده نیز به عنوان گروه هدف این طرح قرار
می‌گیرند. بختیاری تاکید کرد: براساس این تفاهم‌نامه، خانواده‌های زندانیان فاقد بیمه، تا زمان آزادی سرپرست، از خدمات بیمه‌های اجتماعی و درمانی برخوردار می‌شوند. همچنین ارائه خدمات حقوقی و معاضدت قضایی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه برای جامعه هدف
است.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با ارائه خدمات حمایتی و تامین هزینه‌های دانش‌آموزان با سرپرست بندانی، از احتمال ترک تحصیل آنان پیشگیری کنیم. رئیس‌کمیته امداد، ارائه مشاوره‌های تخصصی روانشناسی و برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی زندگی را از دیگر زمینه‌های همکاری با سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی دانست و گفت: محصولات تولیدی خانواده‌های زندانیان و زندانیان آزاد شده، در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های کمیته امداد عرضه خواهد شد.