kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۳۹۰۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲

کرونا در آمریکا باز هم رکورد زد؛ 193 هزار مبتلا در یک روز

دانشگاه «جان‌هاپکینز» در جدیدترین به‌روز‌رسانی خود از تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا، اعلام کرد که این کشور با ثبت 193 هزار مورد ابتلا در یک روز، رکورد قبلی در این کشور و جهان را شکست.




سرگرم شدن «دونالد ترامپ» به مجادلات انتخاباتی، موجب شده است دولت وی مدیریت بحران کرونا را عملاً در این کشور رها کند.
طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز‌هاپکینز» در روز جمعه، شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا، با ثبت رکورد جدید 193 هزار و 80 مورد، از مرز 11.9 میلیون نفر عبور کرده و با مرگ دست‌کم 1۷۸۹ نفر، شمار قربانیان کرونا نیز در آمریکا، به ۲۵۴ هزار و ۳۸۳ نفر افزایش یافته است.
مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز‌هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز، نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا بار دیگر یک رکورد جدید به ثبت رسانده است اما قربانیان این ویروس در آمریکا ‌اندکی کاهش داشته است. از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز» نیز مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا را ۱۲ میلیون و 277 هزار و 24 نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۲۶۰ هزار و 312 نفر گزارش
کرده است.
پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به ۲۱ میلیون و۹ هزار و ۶۶۳ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۳۱۰ هزار و ۸۹۳ نفر می‌رسد.
همزمان چند منبع در آمریکا اعلام کردند که پسر ارشد رئیس‌جمهور آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده است.
به گزارش فارس، بر اساس گفته سه منبع،
«دونالد ترامپ جی آر» فرزند ارشد رئیس‌جمهور آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده است.اما یکی از سخنگویان پسر ترامپ در بیانیه‌ای نیز گفت که وی علائمی از ابتلا به ویروس کووید-۱۹ ندارد.
به گزارش بلومبرگ، دونالد ترامپ جی آر به ده‌ها نفر از نزدیکان و اطرافیان ترامپ ملحق شده که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. ترامپ، خود و همسرش نیز پیشتر به ویروس کرونا مبتلا شده بودند. روز جمعه تست ابتلا به کرونای «آندریو جولیانی» فرزند «رودی جولیانی» وکیل ترامپ نیز مثبت اعلام شد.پیشتر نیز تست ابتلا به کرونای «حناه مک اینیس» یکی از دستیاران «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا مثبت اعلام شده بود.