kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۳۷۶۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری:

تجهیزات مرتبط با کرونا در داخل کشور تولید می‌شود

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: همه تجهیزات مرتبط با بیماری کووید ۱۹ و ویروس کرونا با همت شرکت‌های دانش‌بنیان داخل کشور تولید می‌شود.




به گزارش ایرنا، سورنا ستاری‌، ‌در پیام خود خطاب به پانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی که در اصفهان و بصورت مجازی آغاز به کار کرد، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق اثبات کردند که در مواقع دشوار به کشور کمک می‌کنند که نمونه واضح آن در دوران همه‌گیری ویروس کرونا اتفاق افتاد.
وی اظهار داشت: امروز شرکت‌های دانش‌بنیان و داخلی هستند که بازار تجهیزات مرتبط با کرونا از جمله پزشکی، دارو، واکسن و ماسک را تامین می‌کنند.
ستاری ادامه داد: زمانی بود در دوران کرونا که حتی اگر با تحریم و محدودیت‌های مالی مواجه نبودیم، کسی به ما ماسک، کیت تشخیصی و ونتیلاتور نمی‌داد اما اکنون می بینیم که شرکت‌های داخلی در حال تامین این بازار هستند.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، تاکید کرد: کرونا یک مثال واقعی برای این است که اگر به تولید داخل توجه کنیم جوانان ما می‌توانند همه مشکلات را حل کنند و امروز به عرصه‌هایی پا گذاشتیم که تا‌کنون تجربه عملی درباره آن نداشتیم.
وی خاطرنشان کرد: ما باید همه تلاش خود را داشته باشیم تا ایده‌هایی که دولت در هفت سال گذشته در اقتصاد دانش‌بنیان پیگیری کرد به مرحله‌ای برسد که قابلیت برگشت نداشته باشد و افرادی که بعد برای این مسئولیت‌ها می‌آیند همین ایده‌ها را پیگیری کنند و این مسیر غیر قابل تغییر باشد.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری تاکید کرد: ما تا حدود زیادی به این دستاورد رسیدیم و راهی را در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان برای آینده کشور مشخص کردیم.
ستاری همچنین جشنواره ملی شیخ بهایی را زمینه‌ساز تحولات مربوط به عرصه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در کشور خواند و با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان و خلاق در کشور در حال جا افتادن است، اظهار داشت: امروز اهمیت دادن به نیروی انسانی خلاق و نوآور و چگونگی تربیت و آموزش آنها نیز در کشور دوچندان شده است تا جوانان روی پای خود بایستند.