kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۳۷۴۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲

جولان کرونا در قاره اروپا؛ شمار مبتلایان از مرز 15 میلیون نفر هم عبور کرد

خبرگزاری فرانسه طی گزارشی، از افزایش سریع شیوع «کووید- 19» در اروپا خبر داد و نوشت، شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از 15 میلیون نفر هم فراتر رفته است.



داده‌های وبگاه« ورلد امتر» نشان می‌دهد، مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان عصر دیروز از رقم 56 میلیون و 75 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از یک میلیون و 346 هزار نفر رسیده است.
بر اساس گزارش‌ها، سرعت شیوع ویروس کرونا در کشورهای اروپایی نیز به شدت افزایش یافته، به گونه‌ای که مقامات اروپایی درصدد هستند با تشدید اقدامات محدود‌کننده، مانع از افزایش شیوع شوند. خبرگزاری فرانسه در این باره نوشت، تعداد مبتلایان در اروپا از 15 میلیون نفر فراتر رفته است.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر فرانسه بیشترین تعداد مبتلا به کرونا را در اروپا دارد. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور تا روز سه‌شنبه از مرز دو میلیون نفر عبور کرد. فرانسه چهارمین کشور جهان از نظر تعداد بالای مبتلایان به ویروس کرونا به شمار می‌رود. از آغاز شیوع این ویروس نیز تاکنون بیش از 45 هزار نفر در فرانسه جان خود را از دست داده‌اند که از این نظر نیز فرانسه جایگاه هفتم جهان را در اختیار دارد. «آنگلا مرکل»، صدر‌ اعظم آلمان، نیز سه شنبه طی اظهاراتی، نسبت به همه‌گیری کرونا در کشورش ابراز نگرانی کرد و گفت: وضعیت شیوع ویروس کرونا در آلمان «بسیار جدی» است.آلمان تاکنون ۸۱۸ هزار و ۶۵۳ مورد مبتلا به کرونا را به ثبت رسانده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۹۱۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
آمریکا
تازه‌ترین گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا نیز نشان می‌دهد، تعداد سیاهپوستان، لاتین تبارها، دورگه‌ها و بومی‌های آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا که در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند، ۴ برابر بیشتر از سفیدپوستان است. بر اساس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا طی روزهای اول مارس تا 7 نوامبر(11 اسفند 98 تا 17 آبان 99) بیش از 70 هزار گزارش درباره موارد بستری شدن در بیمارستان‌های آمریکا به خاطر ابتلا به ویروس کرونا دریافت کرده است که 67 هزار و 259گزارش حاوی اطلاعات نژادی و قومی قبیله‌ای بوده است. همچنین از آمریکا خبر می‌رسد که یک مرکز کفن‌ و دفن در ناحیه بروکلین شهر نیویورک که پیش‌تر در پی افزایش قربانیان همه‌گیری کرونا، به دلیل کمبود فضا ده‌ها جسد در حال فاسد شدن را در کامیون‌های اجاره‌ای انباشته کرده بود، تعطیل شد. اقدام مرکز «اندرو تی کِلِکلی» در نگهداری نامناسب از اجساد در ماه آوریل(فروردین) بعد از کشف حدود 100 جسد در حال فاسد شدن در دو کامیون بدون یخچال و یک ون مشخص شد. افراد در همسایگی این مرکز از بوی بد ناشی از فساد اجساد متوجه این مسئله شده و به پلیس خبر دادند. در تصاویر منتشر شده بعد از کشف این اجساد، ده‌ها جسد که در کیسه پیچیده و روی هم انباشته شده بودند، دیده می‌شد. به گزارش «نیویورک تایمز»، در پی شیوع گسترده کرونا در شهر نیویورک در بهار، مراکز کفن‌ودفن و سردخانه‌های این شهر به سرعت پر شدند. مدیر این مرکز در دفاع از اقدام خود گفت این مرکز تنها جایی نبوده که در پی افزایش تعداد قربانیان و با سر ریز شدن اجساد مجبور به چنین اقدامی شد.کمیسر بهداشت نیویورک این اقدام را وحشتناک و بی‌احترامی به خانواده‌های متوفی توصیف کرد.