kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۳۷۴۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
در میان اعتراض‌های مقاومت فلسطین

محمود عباس روابط خود با رژیم صهیونیستی را از سر گرفت

تشکیلات خودگردان فلسطین در حالی که رژیم صهیونیستی اشغال خاک فلسطین را گسترش داده است، از سر گیری هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را از اعلام کرد.




رژیم صهیونیستی در دو سال اخیر بزرگترین اقدامات علیه حاکمیت فلسطین را انجام داده است. بر اساس طرح معامله قرن، کشور فلسطین عملا تبدیل به مجمع الجزایری می‌شود که از طریق تونل‌ها و پل‌ها به هم متصل خواهد شد.
علاوه‌بر این، پایتخت این رژیم از تل‌آویو به قدس منتقل شده است. این مسئله با خشم جهان اسلام مواجه شده است. با این وجود تشکیلات خودگردان فلسطین به رهبری محمود عباس اعلام کرده که روابط امنیتی خود را با رژیم صهیونیستی از سر خواهد گرفت. تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه‌شنبه اعلام کرد که هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را از سر می‌گیرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، بیش از شش ماه بود که تشکیلات خودگردان فلسطین هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق در آورده بود.
شبکه خبری الجزیره نیز اعلام کرد که نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، تل‌آویو طی سندی متعهد شده که به توافقات با این تشکیلات پایبند خواهد بود و به همین دلیل ارتباط با تل‌آویو از سر گرفته می‌شود.
دو هفته پیش برخی منابع صهیونیستی گزارش دادند که تشکیلات خودگردان فلسطین به نهادهای اروپایی ابلاغ کرده که در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، حاضر است هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را ازسر بگیرد. بر اساس این گزارش، مسئولان عالی‌رتبه تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان گفت‌وگوهایی که با طرف‌های اروپایی در پشت درهای بسته برگزار شد، گفته‌اند که این تشکیلات تصمیم دارد درآمدهای مالیاتی و گمرکی را که این تشکیلات از حدود شش ماه پیش دریافت آن را متوقف کرده بود، پس بگیرد.
تشکیلات خودگردان فلسطین از زمانی که آمریکا، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرده است، روابط خود با دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، را متوقف کرده و هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق در آورده است.
این تصمیم با واکنش قاطع مقاومت فلسطین مواجه شد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، تصمیم تشکیلات خودگردان را شدیدا محکوم کرد. در بیانیه حماس آمده است: «تشکیلات خودگردان خروجی‌ها و تصمیمات نشست تاریخی دبیران کل گروه‌های فلسطین (در لبنان) را پشت گوش‌انداخته و نادیده گرفته است».
جنبش حماس این تصمیم تشکیلات خودگردان را خنجر به تلاش‌های ملی جهت ایجاد مشارکت ملی و راهبرد مقاومت برای مقابله با معامله قرن دانست و گفت: «این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که اعلام شده است هزاران واحدهای مسکونی شهرک‌نشین در شهر قدس اشغالی قرار است ساخته شود».
حماس در این بیانیه از تشکیلات خودگردان خواست هرچه سریعتر از این تصمیم خود صرف نظر کرده و بر روی جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب و سایر افراد حساب نکند. همزمان نیز جبهه مردمی فلسطین (فرماندهی کل) در بیانیه‌ای مشابه، این اقدام تشکیلات خودگردان را به شدت محکوم کرد.