kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۳۷۳۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
در روزهای رشد بازار سرمایه در تهران

بورس آمریکا ریخت

در حالی‌که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز با افزایش واحد روبه‌رو شد، همه شاخص‌های مهم بورسی وال‌استریت نزولی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران که این هفته روند رو به رشد به خود گرفته بود، دیروز نیز شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 48 هزار و 459 واحدی به رقم یک‌ میلیون و 345 هزار و 406 واحد رسید.
در عین حال، به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، در وال استریت، همه شاخص‌ها نزولی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورس آمریکا در سطح پایین‌تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با۵۹ صدم  درصد ریزش نسبت به روز قبل در سطح ۲۹ هزار و  ۷۷۲.۴۰ واحد بسته شد.
شاخص «اس‌اند‌پی ۵۰۰» نیز با ۲۸ صدم درصد کاهش تا سطح ۳۶۱۶.۹۰ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با سه دهم درصد ریزش در سطح ۱۱ هزار و ۹۲۰.۲۹ واحدی بسته شد.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا هم، شاخص «فوتسی ۱۰۰» بورس لندن با ۸۷ صدم درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۳۶۵.۳۳ واحد بسته شد.  شاخص «دکس ۳۰» بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش چهار صدم درصدی و ایستادن در سطح  ۱۳ هزار و ۱۳۳.۴۷ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص «کک ۴۰» بورس پاریس با صعود ۲۱ صدم درصدی در سطح ۵۴۸۳ واحد بسته شد. در مادرید شاخص «ایبکس ۳۵» به میزان 65 صدم درصد پایین رفت و به ۷۹۳۴.۳۰ واحد رسید.