kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۳۷۲۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲

اعزام ۹ رشته ورزشی به پارالمپیک توکیو

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو در نشست خبری که دیروز به صورت وبینار برگزار شد، سیاست‌های کمیته ملی پارالمپیک را برای اعزام ورزشکاران به بازی‌های پارالمپیک توکیو را تشریح کرد.


هادی رضایی درخصوص سیاست جدید کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام ورزشکاران به بازی‌های پارالمپیک توکیو گفت: سیاست کمیته ملی پارالمپیک بر مبنای همان سیاست قبلی است و هیچ تغییری در سیاست کمیته ملی پارالمپیک در اعزام ورزشکاران ایجاد نشده است‌. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹ رشته کسب سهمیه کردند و رشته جدیدی برای ایران اضافه نمی‌شود، البته کسب سهمیه در رشته دوومیدانی ادامه دارد؛ ضمن اینکه برخی از ورزشکاران این رشته هنوز نیاز به کلاس بندی بین‌المللی دارند که باید مورد تایید قرار بگیرد. دبیر احرایی کمیته ملی پارالمپیک اضافه کرد: در رشته‌های تیروکمان، تیراندازی، وزنه برداری، والیبال نشسته مردان، بسکتبال با ویلچر مردان، قایقرانی در رشته کانو، جودوی نابینایان و پاراتکواندو جز رشته‌هایی هستند که سهمیه آنها به اتمام رسیده است.
وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که آیا تعداد ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک توکیو کاهش پیدا کرده است یا خیر، افزود: در تعداد ورزشکاران اعزامی به توکیو هیچ تغییری اعمال نشده و تعداد ورزشکاران اعزامی بر حسب سهمیه کسب شده مشخص است، اما در تعداد خبرنگاران و همراهان تیم‌ها شامل سرپرست، کادر فنی و اجرایی، پزشک، فیزیوتراپ تیم‌ها و... محدودیت‌های زیادی در نظر گرفته شده است.