kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۳۷۲۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
با تعیین ضرب الاجل دستگاه قضایی

ترخیص۵۷۰۰ تن برنج وارداتی از گمرک قشم آغاز شد

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان از آغاز روند ترخیص پنج هزار و ۷۰۰ تن برنج وارداتی دپو شده در انبارهای گمرک قشم در پی ضرب الاجل دستگاه قضایی خبر داد.



بندرعباس - خبرنگار کیهان:

علی صالحی، اعلام کرد: در پی مهلت تعیین شده توسط دستگاه قضایی برای ترخیص برنج‌های انباشت شده در انبارهای گمرک قشم ، روند ترخیص و بارگیری این محموله‌ها آغاز شده است.
وی ادامه داد: پنج هزار و ۷۰۰ تن برنج وارداتی موجود در انبارهای گمرک قشم پس از مدت مدیدی بلاتکلیفی و عدم ترخیص توسط صاحبان کالا ، هم‌اکنون به وسیله کامیون‌های سنگین و نیمه سنگین در حال بارگیری و ارسال به مناطق مختلف کشور است.
رئیس ‌کل دادگستری هرمزگان اظهارداشت: تأخیر در روند ترخیص این محموله‌ها سبب شده بود که این حجم زیاد از کالای اساسی برنج در معرض انقضای مدت مصرف قرار گیرد. صالحی تصریح کرد: بنابر گزارش کارشناسان و مسئولان مربوطه درصورت ادامه معطلی در روند ترخیص ، این محموله‌های بزرگ برنج در معرض فساد قرار می‌گرفت و در نهایت چاره‌ای جز معدوم کردن آنها وجود نداشت که این موضوع با توجه به تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان و همچنین هزینه‌های نگهداری در گمرک منجر به تحمیل خسارت قابل توجهی به بیت‌المال می‌شد.
این مقام قضایی هرمزگان تصریح کرد : خوشبختانه با ورود دستگاه قضایی به موضوع و در نتیجه همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی و صاحبان کالا و البته با اطلاع‌رسانی به موقع موضوع از طریق رسانه‌ها هم‌اکنون در کمتر از یک هفته از ضرب الاجل تعیین شده ، با ترخیص این محموله‌های بزرگ برنج ، از تحمیل خسارات ناشی از تأخیر به وجود آمده به بیت‌المال و تجار و واردکنندگان، جلوگیری شد.