kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۳۷۱۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
وزیر راه و شهرسازی:

8 کیلومتراز آزادراه رشت- قزوین باقی‌مانده است

وزیر راه و شهرسازی از اتمام هشت کیلومتر باقی‌مانده آزادراه رشت- قزوین تا قبل از پایان دولت دوازدهم خبر داد و گفت: این پروژه در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


محمد اسلامی، در حاشیه بازدید از هشت کیلومتر باقی‌مانده آزاد راه رشت-  قزوین افزود: این پروژه یکی از گلوگاه‌های رشت-  قزوین و از مطالبات مردمی بود که سال‌ها به‌عنوان تکلیف وزارت راه بر زمین مانده بود و اینک با تکمیل این قطعه 2/8 (هشت و دو دهم) کیلومتری باقی‌مانده مسیر‌ ترافیک این مسیر و دسترسی‌های مردم این مناطق تسهیل می‌شود.
وی با‌ اشاره به اینکه این بخش از پروژه هم اکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: باقی‌مانده کار در این پروژه نیازمند همکاری‌ بسیاری است و استاندار اهتمام ویژه برای اتمام آن داشته و امیدواریم روند انجام کار به خوبی تداوم یابد و بتوانیم موانع را برطرف و پروژه را در زمان‌بندی مشخص شده اجرا کنیم.
وی گفت: هزینه این پروژه نسبت به مجموع آزادراه قزوین- رشت بسیار بیشتر است و حداقل ۸۰۰ میلیارد تومان باید هزینه کنیم تا به اتمام برسد چون این بخش از مسیر دارای پل‌های دشوار و تونل‌های متعدد است که ۷۲ درصد این مسیر را پل و تونل تشکیل می‌دهد.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این بخش از مسیر یکی از پروژه‌های فاخر مهندسی است.