kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۳۷۰۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰

اخبار کوتاه اجتماعی


 
  تحویل نخستین شناسنامه به فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی و پدر خارجی
باشگاه خبرنگاران جوان- مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور روز گذشته با تحویل دادن اولین شناسنامه ایرانی فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی و پدر خارجی، گفت: ۷۵ هزار نفر از این فرزندان در سایت اداره کل اتباع پیش ثبت‌نام کرده‌اند.
کلاهبرداری از 8 شهروند با سیم کارت گمشده
پایگاه خبری پلیس- معاون اجتماعی پلیس پیشگیری تهران با‌اشاره به سو استفاده یک باند کلاهبرداری از سیم کارت گمشده یک جوان که باعث مسدود شدن حساب بانکی وی شد، از شهروندان خواست پیگیر اسناد و مدارک و سیم کارت خود باشند.
انهدام باند سارقان کابل فشار قوی در تهران
پایگاه خبری پلیس- رئیس‌کلانتری ۱۴۹ امامزاده حسن(ع) از دستگیری دو سارق کابل‌های فشار قوی و مالخر اموال سرقتی خبر داد وگفت: متهمان به 12 فقره سرقت اعتراف کردند.
 محدودیت‌های ترددی دیروز اجرا نشد
میزان- به گفته رئیس‌مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور پایتخت گفت: قرار بود از روز گذشته ساعت ۱۰ صبح، محدودیت‌های ترددی آغاز و از ورود و خروج خودروها از کلان شهر‌ها جلوگیری شود، اما اجرای طرح در لحظات آخر لغو و اجرای محدودیت‌ها به شنبه ارجاع داده
شد.
40 درصد نسخ تجویزی
 حاوی آنتی بیوتیک‌ها هستند
وبدا- رئیس‌سازمان غذا و دارو با‌اشاره به خطرات استفاده بی‌رویه از آنتی بیوتیک‌ها گفت: میانگین نسخ حاوی آنتی بیوتیک در سال‌های اخیر کاهش داشته به نحوی که از ۴۵ درصد در سال ۱۳۹۰، به زیر ۴۰درصد در سال ۱۳۹۸ رسیده است.