kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۳۶۹۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰

پرونده‌های فساد اقتصادی در شبکه مستند بازخوانی می‌شود(اخبار ادبی و هنری)

«به نام قانون» به کارگردانی محسن اسلام‌زاده مجموعه مستند جدید شبکه مستندسیماست که با همکاری موسسه شهید آوینی در 8 قسمت تولید شده است.



اسلام‌زاده با‌اشاره به سوژه این مستند گفت: این مجموعه درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی است و تلاش می‌کند به گلوگاه‌های فساد در کشورمان نزدیک شود.
وی اضافه کرد: دشمنان تلاش می‌کنند با آدرس غلط به افکار عمومی چنین القا کنند که جمهوری اسلامی در برخورد با مفاسد اقتصادی فقط برخوردهای سنگین قهری و قضایی بلد است در حالی که عده‌ای از ضابطین زحمت فراوانی می‌کشند و سعی کردیم تلاش‌شان را به تصویر بکشیم. البته برخورد قضایی هم لازم است. در این مستند می‌خواهیم ضمن نمایش گلوگاه‌های فساد نشان بدهیم که چه فعالیت‌هایی باید انجام شود تا بتوان به صورت ریشه‌ای با فساد مبارزه کرد.
اسلام زاده افزود: در این مجموعه مستند به موضوعی که به «فساد یقه سفیدها» شهرت پیدا کرده است، می‌پردازیم. در مستند «به نام قانون» به موضوعات مهم اقتصادی نظیر خصوصی‌سازی، قاچاق، زمین‌خواری، تخصیص ارز، قاچاق سوخت، بورس کالا و پتروشیمی و... پرداخته‌ایم.
او درباره تفاوت این مجموعه با دیگر مستندهایی که با سوژه‌های مشابه ساخته شده است، گفت: در این مجموعه به صورت هدفمند و دارای نظم موضوعات را بررسی کردیم. علاوه‌بر این، به پرونده‌های عینی که پیش از این رخ داده است، پرداختیم و راهکارهای اصلاح این گلوگاه‌های فساد را نشان دادیم. دقت کنید که در این مجموعه مستند قرار نیست افشاگری بیهوده کنیم بلکه قرار است شیوه‌های حل مشکل را با استفاده از تجربه کارشناسان نمایش دهیم.
این مجموعه چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱ شبکه مستند سیما پخش می‌شود و بازپخش آن روز بعد ساعت 9 خواهد بود.