kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۲۹۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱

هاآرتص: سردرگمی دولت به ارتش اسرائیل سرایت کرده است (خبر ویژه)

برخی از رسانه‌ها و کارشناسان رژیم صهیونیستی معتقدند که مصاحبه مسئولان و کارشناسان سیاسی و نظامی این رژیم با رسانه‌ها درباره تجاوز به غزه، اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار مقاومت فلسطین گذاشته و حماس از این طریق به خوبی دریافته که اسرائیل چگونه این تجاوز را «مدیریت» می‌کند.


به گزارش شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: مصاحبه‌های تلویزیونی و بیان دیدگاه‌های مقامات و کارشناسان اسرائيلی «کشنده‌ترین و مخفی‌ترین سلاح» حماس است. این سلاح مخفی حماس آنجا به کار می‌افتد که حماس با پیگیری مطالب رسانه‌های ما، از عدم آمادگی ارتش اسرائیل برای جنگیدن و در مقابل، آمادگی کامل نیروهای خود (حماس) برای فداکاری باخبر می‌شود. اگر این اعتقاد تحقق یابد، چنین تصوری به وجود خواهد آمد که اسرائیل ضعیف، نازپرورده و خستگی‌پذیر است و می‌توان از ناتوانی اسرائیل استفاده کرد و با یک جنگ فرسایشی آن را به آرامی شکستش داد، سپس اسرائیلی‌ها را دچار ناامیدی کرد و زمینه فرار برخی از اسرائیلی‌ها به خارج و ایجاد اختلاف بین بقیه آنها را فراهم کرد.
هاآرتص می‌افزاید: حماس دیگر باید چه کند تا ما دیدگاه‌های خود را تغییر دهیم؟ شلیک روزانه موشک به سوی تل‌آویو یا تقویت زیرساخت‌های نظامی خود، یا قتل و اسارت افراد اسرائیلی، یا تعطیلی پروازها به مقصد اسرائیل؛ آیا این همه کافی نیست؟
این روزنامه صهیونیستی در ادامه آورده است: سردرگمی مقامات اسرائیلی باعث سردرگمی ارتش شده است، ارتشی که نمی‌داند چه باید بکند، زیرا مقامات هر روز اهداف و ادعاهای جدیدی را مطرح می‌کنند؛ از جمله جلوگیری از شلیک موشک، تخریب تونل‌ها، دادن درس فراموش نشدنی به حماس، خلع سلاح باریکه غزه و اجبار حماس به پذیرفتن آتش‌بس. هر روزی که می‌گذرد، اسرائیل ضعیف‌تر می‌شود و بهای خونین جدیدی را می‌پردازد و روابطش با متحدان خارجی‌اش تیره می‌شود.