kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۲۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳
روحانی در دیدار با وزیر خارجه لبنان:

مردم لبنان و فلسطین با مقاومت خود درس فراموش نشدنی به رژیم صهیونیستی داده‌اند

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: مردم لبنان و فلسطین با مقاومت خود درس‌های فراموش نشدنی به رژیم صهیونیستی داده و خواهند داد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار جبریل باسل وزیر امور خارجه لبنان با اشاره به اینکه ظلم و ارعاب و تسلط بر دیگران از طریق اشغال امکان دوام ندارد، اظهار داشت: هیچ گروه و رژيمی نمی‌تواند با تجاوز و اشغال و از بین بردن حقوق مردم، به مسیر باطل خود ادامه دهد.
وی افزود: رژیم صهیونیستی طی 66 سال گذشته در منطقه ما هر روز به اشغال و تجاوز خود ادامه داده‌اند و امروز ریشه معضلات این منطقه، اشغالگری و تجاوزگری این رژیم است.
رئیس جنبش عدم تعهد تاکید کرد: اینکه یک ملت برای سالیان دراز از وطن خود آواره بماند، قابل قبول نیست و خوشبختانه مردم لبنان و فلسطین با مقاومت خود، درس‌های فراموش نشدنی به رژیم صهیونیستی داده و خواهند داد.
روحانی با بیان اینکه رژیم ‌صهیونیستی خیال می‌کند با دو اهرم قدرت نظامی و حمایت بی‌قید و شرط آمریکا می‌تواند پیروز نهایی باشد، گفت: صهیونیست‌ها حتی این مسئله ساده را درک نمی‌کنند که هیچ کسی نمی‌تواند با ارعاب و تجاوز دائمی به حیات خود در یک منطقه ادامه دهد.
رئيس‌جمهور تصریح کرد: تنها راه مقابله با اشغالگری و تروریسم در منطقه، وحدت، همدلی و همکاری همه کشورها با این پدیده‌های شوم است.
رئيس جنبش عدم تعهد تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حامی هر دولت و کشوری است که با تروریسم و اشغالگری مبارزه می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود توسعه و گسترش هر چه بیشتر روابط با کشورهای منطقه به ویژه لبنان را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از اهداف ما راهگشایی برای ایجاد ارتباط صمیمی‌تر در بخش‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با کشورهای منطقه از جمله لبنان است.
 همچنین باسل وزیر خارجه لبنان با بیان اینکه نشست تهران فرصت مناسبی بود تا تجربه مردم لبنان را درباره نحوه مقابله با صهیونیست‌ها و تروریسم مطرح کنیم، گفت: مردم لبنان خواستار صلح و دوستی هستند و دوست ندارند از زور استفاده کنند اما متأسفانه اسرائیلی‌ها فقط زبان زور را می‌فهمند و مردم لبنان در جریان آزادسازی جنوب کشورشان و جنگ 2006، این موضوع را ثابت کردند و این باعث شد که ثبات به لبنان بازگردد.
وی تصریح کرد: معتقدیم هیچ اقدامی جز مقاومت نمی‌تواند حقوق ملت فلسطین را اعاده کند.
دیدارروحانی
 با وزیر خارجه ونزوئلا
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئيس‌جمهور کشورمان در دیدار با وزیر خارجه ونزوئلا با تاکید بر اینکه کشورهای مستقل در برابر جنایت و تروریسم متحد شوند، گفت: برای جمهوری اسلامی ایران روابط بسیار نزدیک و استراتژیک با همه کشورهای مستقل آمریکای لاتین نظیر ونزوئلا که در برابر ابرقدرت‌ها از جمله آمریکا ایستادگی می‌کنند، از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با ابراز خرسندی از روابط صمیمانه و دوستانه میان تهران- کاراکاس در سال‌های اخیر افزود: اراده دولت تدبیر و امید توسعه روابط بین دو کشور دوست در همه زمینه‌ها است.
وی خاطر نشان کرد : همه باید در برابر توطئه‌های دشمنان متحد شویم و دست در دست یکدیگر دهیم و نگذاریم آنها به ملت‌های در حال توسعه فشار آورند. البته بی‌تردید ملت‌ها و دولت‌های در حال توسعه نیز در برابر قدرت‌هایی که قصد مداخله در امور داخلی کشورشان را دارند، پیروز نهایی خواهند بود.
در ادامه این دیدار الیاس خائوا وزیر خارجه ونزوئلا با اشاره به مواضع چاوز در دفاع از حقوق ملت‌ها به ویژه ملت فلسطین گفت: در این راستا رئيس جمهور فقید ونزوئلا 7 سال پیش رابطه سیاسی با رژیم صهیونیستی را قطع کرد و گذشت زمان نشان داد این تصمیم بسیار درست بوده است.
وزیر خارجه ونزوئلا تاکید کرد: ونزوئلا از هر نوع ابتکار و برنامه تهران در خصوص مسائل منطقه‌ای از جمله سوریه، عراق و به خصوص فلسطین حمایت می‌کند و با جمهوری اسلامی ایران کاملاً متحد و هماهنگ است.