kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۲۶۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
در دیدار امیر عبداللهیان با همتای مصری صورت گرفت

توافق ایران و مصر برای حل بحران انسانی در غزه

معاونان وزرای خارجه ایران و مصر راه‌های پایان دادن به تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی و وضعیت اسفبار مردم غزه را مورد بررسی قرار داده و موافقت کردند به همکاری‌های خود برای کاهش آلام مردم غزه ادامه دهند.


محمد بدرالدین زاید معاون وزیر خارجه مصر در حاشیه نشست وزیران خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد جهت رسیدگی به اوضاع غزه در تهران با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار امیـرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد که دولت مصر تسهیلات لازم بـرای ارسـال کمک‌های بشردوستانه کشورمان به غزه به خصوص دارو و مواد غذایی را فراهم و مجوزهای لازم برای انتقال سریع مجروحان فلسطینی ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی، از طریق مصر به جمهوری اسلامی ایران را صادر کند.
معاون وزیر خارجه مصر نیز در این دیدار ضمن تشریح مقررات و تشریفات ارسال کمک به غزه از طریق مصر، ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های لازم برای انتقال کمک‌های جمهوری اسلامی به منظور کاهش سختی‌های مردم غزه را صورت دهد.
معاون وزیر خارجه کشورمان همچنین در گفت‌وگو با فارس از رفع مشکل انتقال مجروحان غزه به تهران و ارسال کمک‌های ایران به مردم غزه، پس از فراهم شدن شرایط تردد از مرز رفح خبر داد. معاون وزیر خارجه افزود: با توضیح مقام مصری مشکل انتقال کودکان و زنان مجروح غزه به تهران و ارسال کمک‌های ایران به غزه، متناسب با فراهم شدن شرایط تردد از مرز رفح رفع خواهد شد.
گفتنی است امیر عبداللهیان با دعوت رسمی همتای آلمانی خود  دیروز عازم برلین شد. وی در این سفر با مقامات آلمانی درباره تحولات فلسطین و موضوع غزه رایزنی خواهد کرد. حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی نیز درباره موضع مصر در مورد ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه ایران به غزه  گفت: دولت مصر هنوز پاسخی به درخواست ویزای نمایندگان مجلس برای حضور در غزه نداده و فقط یادداشتی مبنی بر اینکه کسانی که می‌خواهند به آنجا سفر کنند باید یک سری موارد را رعایت کنند، ارسال کرده است.
وی تصریح کرد: دولت مصر هنوز به درخواست هلال احمر برای ارسال دارو و انتقال مجروحان پاسخ نداده است.