kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۲۶۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
با تصویب شورای شهر صورت گرفت

تونل «غزه» در تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران، روز گذشته با تصویب طرحی 2 فوریتی، تونل انتهای بزرگراه شهید حکیم را بنام تونل غزه نامگذاری کردند.


در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران بمنظور ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه و کودکان شهید ناشی از جنایت رژیم صهیونیستی و همچنین زنده نگه داشتن یاد و خاطره صلابت صبر و استقامت مردم عزیز غزه طرحی 2 فوریتی تصویب شد که در متن آن آمده بود:  «در اجرای بند 24 ماده 71 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، شهرداری تهران موظف است درخصوص نامگذاری یکی از معابر یا اماکن اصلی شهر تهران به نام شهدای غزه اقدام لازم را معمول دارد».
در ادامه غلامرضا انصاری پیشنهاد داد تا در کنار نامگذاری یکی از معابر به نام شهدای غزه، تندیس کودکان  و شهدای غزه نیز در این خیابان نصب شود.
دو فوریت این طرح که با 31 امضا ارائه شده بود، با رأی اکثریت اعضا به تصویب رسید.
همچنین معصومه‌آباد پیشنهاد داد در راستای نامگذاری موضوعی بوستان‌ها در شهر تهران، بوستانی به نام کودکان غزه در شهر تهران نامگذاری شده و تندیسی از کودکان فلسطینی در این بوستان نصب شود که این پیشنهاد با رأی موافق اعضا همراه شد.
علاوه بر این، اقبال شاکری پیشنهاد داد تونل انتهای بزرگراه حکیم به نام تونل غزه نامگذاری شود که این پیشنهاد نیز با رأی اکثریت اعضا به تصویب رسید.
همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران با قرائت نامه‌ای خطاب به رئیس شورا درخواست کردند، مقدمات اعزام آنان را به غزه فراهم کند.
در جلسه علنی دیروز شورا، مرتضی طلایی با قرائت نامه اعضای شورای شهر خطاب به مسجد جامعی گفت: این روزها که غم و اندوه ناشی از جنایات ضد بشری رژیم اشغالگر قدس علیه زنان و کودکان فلسطینی در شهر غزه قلوب ملت عزیز ایران اسلامی را داغدار نموده است، و به منظور اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه و ایجاد حرکت عمومی در جامعه و در راستای حمایت عملی و جمع‌آوری هدایای شهروندان تهرانی، ما اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری، تجریش به میزان یک هفته از حقوق خود را به حمایت از مردم غزه اختصاص می‌دهیم.
نایب رئیس شورای شهر همچنین خطاب به رئیس شورای شهر گفت: هر 31 عضو شورای شهر طی نامه‌ای به رئیس‌شورا، آمادگی خود را برای اعزام سریع به غزه اعلام کرده‌اند. لذا خواهشمند است از طریق مراجع ذی‌صلاح در این‌باره اقدام کنید.
در ادامه هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران الهه راستگو با محکوم کردن کشتار بیرحمانه زنان و کودکان فلسطینی گفت: مدافعان حقوق بشر کجایند؟ چرا که در غزه هر روز شاهد هستیم که مادران پیکر به خون افتاده کودکان‌شان را به خاک می‌سپارند. الهه راستگو با بیان اینکه ستاد سازمان‌های مردم نهاد شورای شهر همکاری خود را در همه زمینه‌ها برای کمک به زنان، کودکان و مردم بی‌دفاع غزه اعلام می‌دارند، گفت: این فاجعه عظیم انسانی در شهر غزه زمانی اتفاق می‌افتد که مجامع بین‌المللی که زیر سلطه اربابان صهیونیستی و دوستانشان اداره می‌شوند و سکوتی معنادار پیشه کرده‌اند و در حداکثر واکنش‌شان اگر شهروندان غزه را محکوم نکند، از دو طرف می‌خواهند به جنگ پایان دهند و فراموش کرده‌اند یک سوی این ماجرا ارتش مجهز رژیم صهیونیستی و در دیگر سو، جوانان و شهروندان یک شهر محاصره شده قرار دارند.
رحمت‌ا... حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شورای شهر تهران نیز گفت: باید اختلافات و کینه‌ها را کنار گذاشت و از این فرصت‌هایی که در شرایط جانسوز فعلی شکل گرفته است برای نزدیکی ملت‌ها و اقوام منطقه در حمایت از مردم بی‌گناه غزه استفاده کرد.