kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۲۵۲۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با انجام 4 دیدار آغاز شد

توقف پرسپولیس در گام نخست و فرار فولاد از شکست در ثانیه‌های پایانی انگیزه‌های استقلال در فصل جدید با اندیشه‌های «فکری»



تیم فوتبال پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی در نخستین بازی خود در لیگ بیستم مقابل تیم سایپا با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد، تراکتور و فولاد هم مقابل حریفانشان به تساوی رضایت دادند و تنها تیم نساجی بود که در اراک برابر آلومینیوم به پیروزی رسید.
هفته نخست از بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۶:۳۰ دیروز جمعه با انجام دو بازی آغاز شد. در یکی از این بازی‌ها تیم پرسپولیس در ورزشگاه شهید دستگردی به مصاف سایپا رفت که این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. در این مسابقه که با قضاوت حسن اکرمی برگزار شد، کمال کامیابی‌نیا‌ هافبک پرسپولیس در دقیقه ۷۹ با دریافت دومین کارت زرد، از زمین اخراج شد. پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی بازی را با ترکیب حامد لک، محمدحسین کنعانی، سیدجلال حسینی، سعید آقایی، مهدی شیری، احمد نورالهی (۷۵- میلاد سرلک) کمال کامیابی‌نیا، بشار رسن، احسان پهلوان، وحید امیری و مهدی عبدی (۶۶- آرمان رمضانی) آغاز کرد.
عیسی آل کثیر به دلیل محرومیت از سوی کنفدراسیون آسیا در این بازی حضور نداشت. سیامک نعمتی هم که تست کرونایش منفی شده بود، به این بازی نرسید.
در نیمه نخست با اینکه سایپا دو بار روی غفلت حسینی و لک روی دروازه پرسپولیس خطر ساز شد اما دو ضربه خطرناک مهدی عبدی در دقایق 9 و 45 و شوت سنگین پهلوان در دقیقه 36 توسط محمدحسین اکبرمنادی دروازه بان سایپا مهار شد تا دو تیم نیمه اول را بدون اینکه توپی از خط دروازه‌ها عبور کند به پایان برسانند.سایپا در دقایق پایانی نیمه نخست دو تعویض اجباری داشت و حسین ماهینی و مجید علیاری به دلیل مصدومیت به ترتیب جای خود را به امیر دره و محمدرضا سلیمانی دادند.
پرسپولیس و سایپا نیمه دوم را هم هجومی آغاز کردند و بازی جذابی را به نمایش گذاشتند. کنعانی زادگان مدافع پرسپولیس در دقیقه ۴۸ دروازه سایپا را تا آستانه باز شدن پیش برد اما منادی بازهم در نقش ناجی سایپا ظاهر شد و توپ کنعانی زادگان را دفع کرد.در دقیقه ۵۰ بازیکنان سایپا کرنری را روی دروازه پرسپولیس ارسال کردند و در شرایط به هم ریختگی مدافعان سرخپوش می‌توانستند توپی را وارد دروازه این تیم کنند اما ضربه آنها راهی اوت شد.در حالی که سایپا در خط حمله سرعتی و خطرناک نشان می‌داد، تیم پرسپولیس یک بار دیگر توسط کامیابی نیا دروازه سایپا را تهدید کرد اما شوت این‌هافبک هم با اختلاف کم از بالای دروازه به اوت رفت.گل محمدی برای تقویت قوای تهاجمی تیمش آرمان رمضانی را به جای مهدی عبدی وارد زمین کرد. در ادامه میلاد سرلک جای احمد نورالهی را گرفت؛ با این حال سرخپوشان ۱۱ دقیقه پایانی را با یک بازیکن کمتر بازی کردند. کمال کامیابی نیا در دقیقه ۷۹ با دریافت دومین کارت زرد از زمین اخراج شد.سایپا در دقیقه ۸۲ روی اشتباه میلاد سرلک صاحب یک ضد حمله شد ولی واکنش حامد لک اجازه نداد شاگردان ابراهیم صادقی به گل برسند.پرسپولیس باوجود اینکه یک بازیکن کمتر داشت تا دقایق پایانی برای پیروزی تلاش کرد. در دقیقه ۸۶ میلاد سرلک شوت سنگینی به سمت دروازه سایپا زد ولی اکبرمنادی بازهم در این صحنه نفر اول بود و توپ را به کرنر فرستاد تا بازی با نتیجه تساوی بدون گل تمام شود.
دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان رسید. در این بازی که در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد موسی کولی بالی (۲۰) و ساسان انصاری (۷+ ۹۰- پنالتی) برای فولاد و دارکو بیدوف (۷۶ و ۷۹) برای ذوب آهن گلزنی کردند.هر چند تیم فولاد ابتدا توسط موسی کولی بالی در نیمه نخست به گل رسید ولی در نیمه دوم ذوب آهن موفق شد در 3 دقیقه دوبار توسط بیدوف دروازه فولاد را باز کند و از حریف خود پیش بیفتد. در حالی که بازی به وقت‌های اضافه کشیده شده بود، داور مسابقه به نفع فولاد پنالتی اعلام کرد و ساسان انصاری در هفتمین دقیقه از وقت‌های تلف شده کار را به تساوی کشاند. به این ترتیب فولاد و ذوب آهن در هفته نخست امتیاز بازی را تقسیم کردند و هر کدام به یک امتیاز رسیدند.
دیدار تیم‌های فوتبال تراکتور و نفت مسجدسلیمان با تساوی بدون گل به پایان رسید. در این مسابقه تیم‌های فوتبال تراکتور و نفت مسجدسلیمان از ساعت ۱۶:۴۵ در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف هم رفتند. این مسابقه در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. تراکتور و نفت نسبت به فصل قبل سرمربی‌شان تغییر کرده است و منصوریان برای تراکتور و مجتبی حسینی برای نفت روی نیمکت حضور داشتند. با توجه به اینکه دو بازیکن نفت مسجد سلیمان به کرونا مبتلا شده بودند، روی نیمکت ذخیره‌های این تیم برابر تراکتور فقط چهار بازیکن حضور داشتند. این دو تیم در لیگ‌های هجدهم و نوزدهم هم در هفته اول به مصاف هم رفته بودند که هر دو مسابقه با تساوی خاتمه یافته بود.
تیم فوتبال نساجی مازندران در نخستین بازی این فصل در اراک مقابل تیم فوتبال آلومینیوم به پیروزی 3 بر صفر رسید.در این بازی که از ساعت 16:40 دیروز در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک آغاز شد نساجی با گلهای سعید بیگی در دقیقه 44، حامد شیری در دقیقه 52 و میلاد کمندانی در دقیقه 2+90 به بردی شیرین دست یافت.این نتیجه در حالی رقم خورد که تیم آلومینیوم اراک از دقیقه 49 و به دنبال اخراج شاهین توکلی با یک بازیکن کمتر به بازی ادامه داد.تیم فوتبال نساجی با سرمربیگری وحید فاضلی نخستین سه امتیاز این فصل را در هفته اول مقابل آلومینیوم اراک کسب کرد.
در ادامه بازی‌های این هفته عصر امروز سه دیدار دیگر برگزار می‌شود که برنامه آن به شرح ذیل است:
شنبه 17 آبان 1399
*شهر خودرو.....................ماشین‌‌سازی‌تبریز(ساعت15:50)
*گل گهرسیرجان...............................سپاهان(ساعت16:20)
*استقلال.................................مس رفسنجان(ساعت16:30)
*صنعت نفت آبادان............................پیکان(به تعویق افتاد)