kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۲۰۶
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

مهار نقدینگی موجب افزایش رکود صنعت شده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از ارائه لایحه 42 ماده‌ای بسته حمایتی دولت از صنعت به مجلس خبر داد و گفت: مهار نقدینگی که در دستور کار دولت قرار گرفته تا تورم را کاهش دهد موجب افزایش رکود در حوزه صنعت کشور شده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا فولادگر در حاشیه بازدید از گروه کارخانجات چینی مقصود مشهد اظهار کرد: در ماه‌های آخر دولت دهم شاهد رکود تورمی بودیم اما دولت یازدهم با اجرای سیاست کنترل نقدینگی در ماه‌های اخیر موجب شده که رکود در کشور بیشتر شود.
وی افزود: مهار نقدینگی که در دستور کار دولت قرار گرفته تا تورم را کاهش دهد موجب افزایش رکود در حوزه صنعت کشور شده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر اولویت دولت حمایت از تولید شود خاطرنشان کرد: قطعاً با در دستور کار قرار دادن حمایت از تولید هم یک کار ضدتورمی از سوی دولت انجام می‌گیرد و هم خروج از رکود را به دنبال دارد.
وی اضافه کرد: اگر رونق در بخش صنعت باشد اثر تورمی خود را قطعاً جبران می‌کند و دولت نیز در بسته حمایتی خود که بخشی از آن لایحه حمایتی از صنعت است به این موضوع توجه کرده است.
فولادگر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب لایحه 42 ماده بسته حمایتی دولت از صنعت خاطرنشان کرد: هفته آینده و پس از تعطیلات مجلس شورای اسلامی این لایحه که به تصویب هیئت دولت رسیده است به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود تا پس از بررسی‌های کارشناسی نمایندگان مجلس در این خصوص اظهارنظر کنند.
وی افزود: تقریباً واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی که عموماً متعلق به بخش غیردولتی هستند غیرفعال بوده و یا از حداکثر توان و ظرفیت خود استفاده می‌کنند.
فولادگر تأکید کرد: تنها 50 درصد واحدهای صنعتی فعال کشور در حال حاضر مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.
وی همچنین با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی اظهار کرد: عدم دریافت تسهیلات بانکی، تأمین نقدینگی و ثبات قیمت‌ها سه مشکل عمده واحدهای صنعتی کشور هستند.