kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵

آغاز عملیات اجرایی سه طرح توسعه‌ای در فرودگاه خرم‌آباد

عملیات اجرایی سه طرح توسعه‌ای فرودگاه خرم‌آباد با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور آغاز شد.

خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:

مدیر فرودگاه خرم‌آباد گفت: این طرح‌ها شامل توسعه پارکینگ فرودگاه، احداث پاویون و توسعه ساختمان اداری است که اجرای آنها یک‌سال پیش‌بینی می‌شود.
اسفندیار کیانی افزود: با افزوده شدن 11هزار مترمربع به فضای کنونی، پارکینگ فرودگاه به 29هزار مترمربع افزایش یافته و پذیرش همزمان پنج هواپیمای پهن تا متوسط پیکر دراین پارکینگ فراهم می‌شود.
وی میزان اعتبار موردنیاز برای اجرای این طرح را 15 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: همچنین 45میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به احداث پاویون دولت اختصاص یافته است.
کیانی بیان کرد: با اجرای این طرح، پاویون فرودگاه در مساحت یکهزار و 100 مترمربع در مدت یک سال احداث می‌شود.
وی گفت: طرح توسعه ساختمان اداری فرودگاه در زمینی به مساحت 500مترمربع در قالب یک ساختمان دو طبقه با اعتبار 6میلیارد و 990میلیون ریال از محل شرکت فرودگاه‌های کشور تا یک‌سال آینده اجرا خواهد شد.
کیانی همچنین از بهره‌برداری سامانه کمک ناوبری DVOR فرودگاه خرم‌آباد خبرداد و افزود: این سامانه پیشرفته به منظور تقویت سیستم‌های کمک ناوبری نشست و برخاست هواپیما خریداری و نصب شده است.
به گفته مدیر فرودگاه خرم‌آباد، برای نصب و خریداری این سامانه هوایی 650هزار یورو اعتبار ارزی و سه میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌های کشور تامین و هزینه شده است.