kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۴۸۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲

تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید امر به معروف بر شانه‌های مردم قدرشناس تهران

پیکر «محمد محمدی»، شهید امر به معروف و نهی از منکر دیروز بر دوش مردم شهیدپرور شرق پایتخت تشییع و در قطعه شهدای بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.



به گزارش ایرنا، مراسم تشییع شهید محمدی با حضور حجت‌الاسلام صدیقی، امام جمعه موقت تهران و نمایندگانی از سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد و بسیاری از هم‌قطاران، دوستان و مردم همیشه در صحنه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضمن تشییع، یاد وخاطره این شهید بزرگوار را گرامی داشتند.
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران که بر پیکر این شهید نماز خواند، در حاشیه این مراسم گفت: بی‌حیایی‌ها جامعه را به بی‌ثباتی می‌کشد و عنصری را از جامعه گرفتن خسارت زدن به جامعه است.
وی با تاکید بر اینکه مردم ما باید هوشیار باشند و امر به معروف را جدی بگیرند، افزود: ما نباید نسبت به فساد و بی‌اخلاقی در جامعه بی‌تفاوت باشیم.
یکی از دوستان شهید محمدی نیز گفت: «محمد» یکی از بسیجیان فعال پایگاه مقاومت بسیج و بسیار مردم‌دار بود.
وی افزود: «محمد» فرد قاطع و جسوری بود، ارتباطش با خانواده‌اش بسیار خوب و از نوجوانی اهل مسجد بود؛ علاقه شدیدی به ائمه داشت و به نماز اول وقت نیز اهمیت بسیاری قائل بود.
شهید محمدی ۳۹ سال داشت و از وی دو فرزند ۱۲ و ۸ ساله به یادگار مانده است و خانواده‌اش اعضای بدن وی را به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا کرده‌اند.
گفتنی است، پاسدار بسیجی محمد محمدی از بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج انصارالامام تهران، روز یکشنبه در درگیری با اراذل و اوباش تهرانپارس مورد ضرب و جرح با چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.
بر اساس اظهارات شاهدان حادثه، اراذل و اوباش حین پارک ماشین و خرید نان به اتومبیل خانمی برخورد کرده که پس از اعتراض آن خانم و ورود نانوا به ماجرا درگیری آغاز شد. اراذل و اوباش با الفاظ بسیار رکیک و با صدای بلند، خانم مورد نزاع و نانوا را مورد خطاب قرار‌داده و فضای رعب و وحشت در محله ایجاد کردند، در همین حین پاسدار بسیجی محمد محمدی وارد صحنه شده و از اراذل و اوباش درخواست کرده بود در انظار عمومی، عفت کلام را رعایت کرده و به درگیری خاتمه دهند، اما اراذل و اوباش که در ابتدا دو تا سه نفر بودند به فحاشی ادامه دادند و با این پاسدار بسیجی نیز درگیر شده و سایر دوستان خود را نیز مطلع کردند.
در جریان این درگیری، یکی از این اراذل که از قبل چاقویی را با خود به همراه داشت به پهلوی این بسیجی ضربه وارد کردکه به دلیل عمق زیاد این ضربه و پاره شدن ریه و قلب بسیجی محمدی، تلاش‌های پزشکان برای مداوا و احیای وی بی‌نتیجه ماند و این بسیجی به شهادت رسید.