kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۰۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
بی توجهی به هشدار آتش‌نشانی حادثه آفرید

مدفون شدن چند نفر زیر آوار در حادثه ریزش ساختمان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از ریزش ساختمان در منطقه فلاح و مدفون شدن چند نفر زیر آوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید جلال ملکی گفت: حوالی ساعت 7 صبح دیروز حادثه ریزش یک ساختمان در خیابان ابوذر، خیابان فلاح (منطقه 17 شهرداری) به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.
ملکی افزود: شب قبل نیز همین مورد به آتش‌نشانی تهران اعلام شده بود که آتش‌نشانان با حضور در محل، به دفعات اخطار لازم را برای تخلیه ساکنان آن دادند و در محل عوامل ستاد بحران و انتظامی نیز حضور داشتند.
وی خاطرنشان کرد: یک گودبرداری عمیق (حدود 20 متر) در محل وجود داشت که در مجاورت آن (ضلع شرقی و غربی) ساختمان‌هایی قرار داشتند.
سخنگوی آتش‌نشانی تهران ادامه داد: بخشی از ساختمان در ضلع شرقی تخریب شده و ساکنان آن را تخلیه کرده بودند همچنین ایمن‌‌سازی با نوارهای خطر (زرد رنگ) انجام و تأکید شده بود که فردی نباید داخل ساختمان‌های مجاور محل گودبرداری شده حضور داشته باشد.
ملکی گفت: صبح جمعه نیز آتش‌نشانان مجدداً در محل حادثه حضور یافتند که حوالی ساعت 9 صبح تقریباً نیمی از ساختمان دو طبقه قدیمی که در مجاورت ضلع شرقی محل گودبرداری شده وجود داشت، تخریب شد و علی‌رغم اعلام و تأکید بر اینکه نباید فردی داخل ساختمان حضور داشته باشد، ظاهراً دقایقی قبل افرادی به داخل محل رفته بودند که احتمالاً از نگهبانان پروژه بودند.
وی افزود: در همان لحظه آن بخش از ساختمان در قسمت پروژه گودبرداری شده تخریب شد و این افراد (احتمالاً سه یا چهار نفر) زیر آوار کاملاً مدفون شدند و تلاش برای یافتن آنها ادامه دارد.
به گفته ملکی، احتمال ریزش مابقی بخش‌ها هر لحظه وجود دارد و آواربرداری بسیار ریسک‌پذیر است و آتش‌نشانان با احتیاط کامل مشغول عملیات هستند.
گفتنی است، تا لحظه تنظیم خبر، عملیات آواربرداری و جست‌وجو برای یافتن افراد مدفون در زیر آوار ادامه داشت و خبری از سلامتی یا فوت آنها منتشر نشده بود.