پیشنهاد فرمانده مدیریت کرونا در تهران برای جریمه نقدی متخلفان پروتکلها
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: اگر وضعیت به همین منوال در تهران ادامه یابد و سیر تصاعدی بیماری افزایش یابد باید منتظر افزایش ۵-۳ برابری آمار مبتلایان و ۱,۵ تا ۳ درصدی میزان مرگ و میرها باشیم.
به گزارش ایسنا، علیرضا زالی بااشاره به وضعیت قرمز در شهر تهران یادآور شد: در موج دوم و سوم کرونا علاوهبر حساسیت زدایی مردم شاهد کم رنگتر شدن همراهی و حضور برخی از دستگاهها و سازمانها نیز بودیم.
زالی با بیان اینکه در بازگشاییهای مشاغل در واقع شاهد رهاسازی بودیم که افزایش آمار مبتلایان و فوتیها را در پی داشت، افزود: چند هفتهای است که آمار مرگ و میر ناشی از کرونا بالای ۱۰۰ نفر در شبانهروز بوده، درصورتی که در پایان موج اول کرونا در تهران آمار فوتیها به کمتر از 100مورد رسیده بود. وی به مواردی از بیماری کرونا در تهران اشاره کرد که از زمان بستری فرد در بیمارستان تا فوتش کمتر از ۴۸ ساعت به طول انجامیده
است.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا پایتخت با تاکید بر لزوم نظارت جدیتر بر رعایت پروتکلهای بهداشتی گفت: اعمال جرایم برای عدم رعایت شیوه نامههای بهداشتی یکی از پیشنهادات ستاد مقابله با کرونای تهران است که پس از تصویب ستاد ملی کرونا اجرایی خواهد
شد.
به گفته زالی، براساس این پیشنهاد درخصوص افرادی که با جان مردم بازی میکنند و به رعایت شیوهنامهها توجه نمیکنند در مرحله اول جریمه نقدی، در مرحله بعدی محرومیت اجتماعی و در مرحله سوم مجازات و جریمههای بیشتری اعمال میشود.