kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۲۲۱
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی



پاسخی به فمینیست‌ها
 علیرضا زادبر با انتشار این تصویر نوشت: «نتایج کنکور سراسری اعلام شد. دوازده دختر در رتبه‌های تک رقمی پنج رشته حضور دارند. در گروه هنر هر پنج نفر اول دخترند. فمینیست‌ها و آنهایی که می‌گویند برای دختران امکان رشد علمی در ایران وجود ندارد این نخبگان را نمی‌بینند؟ فقط برهنه شدن از حقوق زنان است که فریادش می‌زنید؟»
یک میلیارد یورو چی شد بالاخره؟
 آسید: «حالا که غائله دنا پلاس تمام شده و چند و چون قضیه واكسن آنفولانزا هم معلوم شده، اگر اولویت دیگری در دستور کار ندارید، برسیم به یقه‌گیری از دولت بابت تعیین تکلیف یک میلیارد یورویی که از صندوق توسعه برداشت برای مقابله با کرونا و حالا انگار...»
الگویی که کمرنگ شده است
 مسلم معین با انتشار این تصویر نوشت: «۱۵۰۰ رزمنده در عملیات والفجر ۸ با ۵ هزار لوله فلزی از عمق ۱۲ متری اروند، پلی را ساختند که در برابر بمباران‌ها مقاوم بود. امروز الگوی ساخت آن در دانشکده مهندسی دافوس تدریس می‌شود. این دانش حالا ده‌ها برابر توسعه پیدا کرده‌اما الگوی دفاع مقدس در مدیریت اجرایی کشور کمرنگ شده است.»
حواسمان هست؟
 اکبر نبوی: «هیچ هوش و حواس‌مان هست؟ بی.بی.سی فارسی مرتب عملیات آفندی علیه ایران انجام می‌دهد. ما هم مشغولیم به پدافندهای انفعالی. حتی پدافندمان فعال و تهاجمی نیست. رسانه‌ای که نتواند آفند و پدافند درست داشته باشد، نتواند زمین بازی و قواعد آن را طراحی کند، و... می‌بازد. سخت و تلخ می‌بازد.»
صورتحساب امروزی
 محمد پازوکی: «یه شیر، یه ماست، یه تن ماهی، ۹ تا تخم مرغ، شد ۷۰هزار تومان!....»
هشدار برای آینده ایران
 نفیسه سادات موسوی: «یکی از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس گفته تا ۵ دهه دیگه باید‌اندازه مدارس‌مون خانه سالمندان تاسیس کنیم. شما فکر کن اون نسلی که یکی شش هفت تا بچه داشتن خیلیاشون آخرعمرشونو اونجا گذروندن، نسل بی‌بچه و تک‌بچه ما که انتخاب دیگه‌ای نمی‌مونه برامون!»
بهانه‌ای برای امتحان
 سارا: «‏تو تاکسی نشسته بودم راننده گفت: خیلی از این مشکلات، فقط بهانه خداست برای امتحانِ خواص و مسئولین و مدیریت‌ شون قبل از ظـــهور امام زمان! راننده فهمید، بعضی از مسئولین ما هنوز
نفهمیدن.»
نمی خواهند
 امیر سیاح: «‏در آشوب‌های ‎اقتصادی سال۹۷، اقتصاددانان با شور وحرارت دائم به دولت نامه مینوشتند راهکارهای درست را نشان میدادند. الان همان شرایط تکرارشده ولی تقریبا هیچ اقتصاددانی انگیزه آن روزها را ندارد. از یکی پرسیدم چرا حرکتی نمی‌کنید؟ جواب داد: ۲سال‌پیش فکر می‌کردیم نمیدانند، الان روشنه نمیخواهند.»
مشکل اینجاست...
 علی بیطرفان: «‏مشکل اینجاست که نونوای محل از قضیه دنا پلاس با خبر میشه و از گم شدن یک میلیارد دلار نه! از قصاص نوید افکاری با خبر میشه و از جرم قتل نوید نه! مشکل اینجاست که اونا رسانه دارن و ما نه...»
دیپلماسی فعال کجاست؟
 مرتضی غرقی: «امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی رابطه بر قرار کرده‌اند‌،گام بعدی این رژیم شنود و کنترل رفتار ایرنیان در این دو کشور خواهد بود. به جای محکومیت زبانی باید دیپلماسی فعال بکار گرفت تا این دو کشور مسئولیت عواقب حضور این رژیم در همسایگی ایران و منطقه را بپذیرند و تاوان آن را بدهند.»