kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۱۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

راه‌اندازی بیش از2 هزار کانال ملی در حوزه‌های مختلف پرورشی در شبکه «شاد»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی بیش از ۲ هزار کانال ملی در حوزه‌های مختلف پرورشی در شبکه شاد خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی‌ با بیان اینکه آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز حوزه پرورشی در فضای مجازی و تولید محتوا در کانال‌ها اهمیت بسیاری دارد، اظهار داشت: بیش از دو هزار کانال ملی در حوزه پرورشی در شبکه شاد راه‌اندازی و با آغاز سال تحصیلی جدید گروه‌های کلاسی مربی و مشاوره هم به منظور تداوم فعالیت‌های مشاوره‌ای ایجاد
می‌شود.
کاظمی ‌از تولید بیش از ۳۰ هزار محتوا در این کانال‌ها خبر داد و افزود: راه‌اندازی نهضت تولید محتوا در بخش‌های مختلف حوزه پرورشی با کمک دانش‌آموزان و خانواده‌ها در زمان شیوع ویروس کرونا از اقدامات بسیار موثر بود.
وی ادامه داد: تولید محتواهای بسیاری با انیمیشن، فیلم، مستند، پاورپوینت و پوستر در فضای مجازی شکل گرفته است و در هر استان نزدیک دو یا سه هزار تولید محتوا در بخش‌های مرکزی و متمرکز مانند قرائت و تفسیر قرآن داشته‌ایم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در فعالیت سایر حوزه‌های آموزش و پرورش انگیزه‌های اجبار وجود دارد اما در حوزه پرورشی انگیزه اجبار نیست و فعالیت دانش‌آموزان به‌صورت اختیاری است.
کاظمی، تنوع و تکثر و جذابیت برنامه‌ها را از مهم‌ترین راهبردها اعلام کرد و گفت: از اوایل اسفند ماه در پی شیوع ویروس کرونا معاونت پرورشی و فرهنگی بر ایجاد آرامش در خانواده‌ها متمرکز شد، لذا در راستای ایجاد آرامش در خانواده، توسعه خدمات مشاوره‌ای، صدای مشاور، پیام مشاور و مرکز مشاوره فعال و ارتباط مناسبی با خانواده‌ها برقرار شد تا با تلاش‌های شبانه‌روزی استرس، اضطراب و دامنه تاب‌آوری دانش‌آموزان افزایش یافت.
وی افزود: در سه ماه اول شیوع ویروس کرونا۷۵۰ مرکز مشاوره در خدمت دانش‌آموزان قرار گرفت، همچنین به منظور جلوگیری از تجمعات انسانی فرآیند هدایت تحصیلی در فضای مجازی انجام شد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بیش از 50 هزار تولید محتوا در قالب پیام مشاور، اسلایدها، پاورپوینت‌ها، کلیپ و پیام‌های صوتی به شبکه دانش‌آموزی کشور تزریق شد.پویش‌های مختلف قرآنی و دعایی در فضای مجازی شکل گرفت تا دانش‌آموزان با خداوند منان ارتباط برقرار کنند. همچنین پس از شیوع ویروس کرونا مسابقات و جشنواره‌های ملی و استانی طراحی و برگزار شد که مسابقات قرآن، عترت و نماز از جمله آنهاست.