نشست استیضاحکنندگان با وزیر علوم
دغدغههای اصلی نمایندگان همچنان پابرجاست
نماینده اراک در مجلس با اشاره به نشست استیضاحکنندگان با وزیر علوم گفت: وزیر علوم در فرصت داده شده اقداماتی را در خصوص رفع دغدغههای نمایندگان صورت داده اما دغدغههای اصلی همچنان پابرجاست.
محمدحسن آصفری یکی از استیضاحکنندگان وزیر علوم با اشاره به دیدار تعدادی از استیضاحکنندگان با وزیر علوم گفت: در این جلسه پیرامون دغدغههای نمایندگان در ارتباط با حوزه کاری وزارت علوم مباحثی صورت گرفت که وزیر در مورد برخی از دغدغههای مطرح شده اقداماتی را صورت داده بود اما دغدغههای اصلی نمایندگان همچنان پابرجاست.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط وزیر علوم گفت: وزیر علوم در راستای رفع دغدغههای نمایندگان بخشنامههایی را به روسای دانشگاههای کشور صادر کرده و از آنها خواسته بود تا از نفوذ افراد معلومالحال در فضای دانشگاهها و نیز تبدیل فضای دانشگاه به باشگاه سیاسی برای برخی احزاب جلوگیری کنند و اجازه ندهند که اختلافات قومی در دانشگاهها ایجاد و به آنها دامن زده شود.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر علوم اقداماتی را هم در ارتباط با دانشجویان ستارهدار انجام داده بود و برخی از این دانشجویان معاند که مجددا به فضای دانشگاهها بازگشته بودند بار دیگر از ادامه تحصیل محروم شدند اما تعداد دیگری از آنها همچنان به تحصیل خود ادامه میدهند.
آصفری خاطرنشان کرد: نمایندگان در این دیدار بر رفع دغدغههای خود در ارتباط با اسلامیکردن فضای دانشگاهها و نیز جلوگیری از نفوذ فتنهگران در دانشگاهها تأکید کردند و چنانچه طی فرصت داده شده به وزیر اقدامات اصلاحی در رابطه با دغدغههای مطرح شده صورت نگیرد استیضاح همچنان پابرجا باقی خواهد ماند.
فعال شدن گسلهای قومی برای تجزیهطلبی در برخی دانشگاهها
علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص دلایل استیضاح وزیر علوم اظهار داشت: به فرجی دانا گفته شد در این مدت فعالیت شما در دانشگاهها سبب شده تمام گسلهای قومی، مذهبی و سیاسی در داخل دانشگاهها تشدید شود به طوریکه امکانی که امروز فراهم شده عدهای دنبال تجزیهطلبی هستند و مصادیق موجود است و مصوبات و مجوزهایش هم ازطریق وزارت علوم و سیستم زیرمجموعه این وزارتخانه گرفته شده، انتظار این است که یا باید تجزیهطلبی را قبول کند یا باید احکام و قواعدی به دانشگاهها منتقل کند که محصولش محکوم کردن تجزیهطلبی و محکوم کردن افراطیگری باشد.
عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: اشکال دیگر مجلسیها به وزیر علوم این بود که رویههای خاصی را خلاف دستور رئیس جمهور روحانی و خلاف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد روسای دانشگاهها داشته و هیچ کسی هم بر آن نظارت نمیکرد، عرض ما این بود که اگر رویه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی موجود است باید وزیر علوم همان مسیر را پیروی کند. اگر اشتباه است بروید شورای عالی انقلاب فرهنگی که رئیسش هم ریاست جمهوری بوده رویه را تغییر دهید، اما به طور بیضابطه و دل بهخواهی که نمیشود حکومتداری کرد.
زاکانی در گفت وگو با فارس خاطرنشان کرد: عنوانی که از سوی مجلس به فرجی دانا در خصوص استیضاح گفته شد کاملا منطقی و کاملا قانونی و کاملا غیرسیاسی است در حقیقت عقلانی و قانونی بوده که باید رعایت کند، تا 16 مردادماه تکلیف مشخص میشود، اگر نتیجهاش معلوم شود از خدایمان است که وزیر استیضاح نشود اگر نشود دولت نباید توقع داشته باشد رویه خلاف قانون و ضابطه و خلاف مصلحت کشور برای تجزیهطلبی دنبال شود و مجلس سکوت کند.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط وزیر علوم گفت: وزیر علوم در راستای رفع دغدغههای نمایندگان بخشنامههایی را به روسای دانشگاههای کشور صادر کرده و از آنها خواسته بود تا از نفوذ افراد معلومالحال در فضای دانشگاهها و نیز تبدیل فضای دانشگاه به باشگاه سیاسی برای برخی احزاب جلوگیری کنند و اجازه ندهند که اختلافات قومی در دانشگاهها ایجاد و به آنها دامن زده شود.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر علوم اقداماتی را هم در ارتباط با دانشجویان ستارهدار انجام داده بود و برخی از این دانشجویان معاند که مجددا به فضای دانشگاهها بازگشته بودند بار دیگر از ادامه تحصیل محروم شدند اما تعداد دیگری از آنها همچنان به تحصیل خود ادامه میدهند.
آصفری خاطرنشان کرد: نمایندگان در این دیدار بر رفع دغدغههای خود در ارتباط با اسلامیکردن فضای دانشگاهها و نیز جلوگیری از نفوذ فتنهگران در دانشگاهها تأکید کردند و چنانچه طی فرصت داده شده به وزیر اقدامات اصلاحی در رابطه با دغدغههای مطرح شده صورت نگیرد استیضاح همچنان پابرجا باقی خواهد ماند.
فعال شدن گسلهای قومی برای تجزیهطلبی در برخی دانشگاهها
علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص دلایل استیضاح وزیر علوم اظهار داشت: به فرجی دانا گفته شد در این مدت فعالیت شما در دانشگاهها سبب شده تمام گسلهای قومی، مذهبی و سیاسی در داخل دانشگاهها تشدید شود به طوریکه امکانی که امروز فراهم شده عدهای دنبال تجزیهطلبی هستند و مصادیق موجود است و مصوبات و مجوزهایش هم ازطریق وزارت علوم و سیستم زیرمجموعه این وزارتخانه گرفته شده، انتظار این است که یا باید تجزیهطلبی را قبول کند یا باید احکام و قواعدی به دانشگاهها منتقل کند که محصولش محکوم کردن تجزیهطلبی و محکوم کردن افراطیگری باشد.
عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: اشکال دیگر مجلسیها به وزیر علوم این بود که رویههای خاصی را خلاف دستور رئیس جمهور روحانی و خلاف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد روسای دانشگاهها داشته و هیچ کسی هم بر آن نظارت نمیکرد، عرض ما این بود که اگر رویه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی موجود است باید وزیر علوم همان مسیر را پیروی کند. اگر اشتباه است بروید شورای عالی انقلاب فرهنگی که رئیسش هم ریاست جمهوری بوده رویه را تغییر دهید، اما به طور بیضابطه و دل بهخواهی که نمیشود حکومتداری کرد.
زاکانی در گفت وگو با فارس خاطرنشان کرد: عنوانی که از سوی مجلس به فرجی دانا در خصوص استیضاح گفته شد کاملا منطقی و کاملا قانونی و کاملا غیرسیاسی است در حقیقت عقلانی و قانونی بوده که باید رعایت کند، تا 16 مردادماه تکلیف مشخص میشود، اگر نتیجهاش معلوم شود از خدایمان است که وزیر استیضاح نشود اگر نشود دولت نباید توقع داشته باشد رویه خلاف قانون و ضابطه و خلاف مصلحت کشور برای تجزیهطلبی دنبال شود و مجلس سکوت کند.