kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۶۴۴۸
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸

توزیع سیستمی‌تایر خودرو‌های سواری از امروز

مجری طرح توزیع سیستمی ‌تایر گفت: قرار است در صورت همکاری تولیدکننده‌ها از اول شهریور، تایر خودرو‌های سواری مانند خودرو‌های سنگین به‌صورت سیستمی ‌و سامانه‌ای توزیع شود.

به گزارش تسنیم، رسول جمشیدی افزود: سامانه توزیع سیستمی ‌تایر‌های خودرو‌های سواری باید پیش از این اجرا می‌شد، اما متأسفانه به دلیل همکاری نکردن بعضی از تولید‌کننده‌ها تاکنون موفق به اجرایی آن نشده‌ایم. وی ادامه داد: طبق مصوبه تنظیم بازار، تمام تولیدکنندگان داخلی باید میزان تولید خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند و فقط می‌توانند بخش کوچکی از تولیدات خود را به ‌عنوان گارانتی و یا فروش شرکتی نزد خود نگه دارند، اما تاکنون بعضی تولیدکننده‌ها این کار را به درستی انجام نداده و باعث به تعویق افتادن اجرای این طرح شده‌اند. جمشیدی گفت: در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است از ابتدای شهریور، همه تولیدکننده‌ها میزان واقعی تولیدات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند و پس از آن توزیع تایر خودرو‌های سواری سیستمی‌شده است و معاملات آن باید قابل رصد و پیگیری باشد.
مجری طرح توزیع سیستمی‌تایر خودرو افزود: وزارت صنعت، فرآیندی را ایجاد کرده است که بر اساس آن ثبت سفارش و تایید سفارش برای خرید مواد اولیه تولید‌کنندگان بر اساس میزان تولید و فروش واحد تولیدی آنها انجام می‌شود. با اجرای این طرح قطعاً شرکت‌های تولیدی هم که بعضاً همکاری نکرده و تاکنون درصد کمی‌از تولیدات خود را اظهار کرده‌اند اجباراً در سامانه تولیدات خود را ثبت خواهند کرد و طرح توزیع سیستمی‌ تایر خودرو‌های سواری اجرا خواهد شد.