اعتصاب سراسری در بیمارستانهای کره جنوبی 30 درصد مراکز درمانی تعطیل شدند
اعتصاب سراسری پزشکان در کره جنوبی، در واکنش به یک طرح دولتی، سبب تعطیلی حدود یک سوم مراکز پزشکی این کشور شد.
پزشکان بیمارستانها در شهرهای مختلف کره جنوبی دیروز در اعتراض به یک طرح دولتی، دست به اعتصاب زدند. این اعتصاب گسترده از سوی انجمن پزشکی کره جنوبی و در واکنش به افزایش سهمیه پذیرش دانشجو در دانشکدههای پزشکی، انجام شد.
به گزارش فارس، مقامات وزارت بهداشت سئول میگویند با وجود گستردگی اعتصابات، اختلال قابل توجهی در کار بیمارستانها رخ نخواهد داد. این در حالی است که به گفته وزارتخانه مذکور، بیش از ۱۰ هزار کلینیک که معادل 31/3 درصد کلینیکهای این کشور است، کاملاً تعطیل شدهاند.
دولت کره جنوبی در نظر دارد با توجه به کمبودهای موجود در زیرساختهای درمانی این کشور و شیوع ویروس کرونا، که احتمالاً تا ماههای آینده همچنان ادامه خواهد داشت، تعداد پزشکان را افزایش دهد.
گفتنی است، قبلا نیز این کشور آسیای شرقی (در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴) شاهد اعتصابات گسترده کادر درمانی بوده است. اما این بار در وضعیتِ تهدیدآمیز کرونایی، نگرانیهای بیشتری در مورد نتایج اعتصاب وجود دارد.