معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد
انجام مذاکرات حقوقی برای رتبهبندی معلمان بازنشسته اول مهر ۹۸
معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: مذاکره با مراجع حقوقی که نظر آنها فصلالخطاب باشد به منظور مشمول شدن رتبهبندی برای معلمان بازنشسته ادامه دارد.
به گزارش تسنیم، افرادی که تا اول مهر سال 98 بازنشسته شدند، مشمول رتبهبندی معلمان نشدند و حالا یکی از سؤالات اصلی آنها این است چرا گروهی از معلمانی که احکام بازنشستگی آنها تا اول مهر 98 صادر شده است به ویژه آنهایی که در روز اول مهر98 بازنشسته شدند باید از رتبهبندی معلمان حذف
شوند. در همین رابطه معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه آیا پیگیری در این رابطه انجام شده است، اظهار داشت: مصوبه دولت برای رتبهبندی از اول مهر 98 است، در این روز کارمندان یا شاغل هستند یا بازنشسته، تمام افرادی که شاغل بودند مشمول رتبهبندی شدهاند و گروهی از افراد نیز اول مهر 98 بازنشسته شدند و حکم بازنشستگی آنها از آن روز صادر شده است که مشمول رتبهبندی
نشدند. علی الهیار ترکمن افزود: برای این گروه از بازنشستگان از بخشهای مختلف استعلام میگیریم و از مراجع حقوقی مختلف کمک میخواهیم تا بتوانیم رتبهبندی را به بازنشستهها تسری دهیم ولی تا اسناد حقوقی محکم پیدا نکنیم از نظر قانونی مجاز نیستیم رتبهبندی را برای آنها اعمال کنیم. ترکمن ادامه داد: به همین دلیل ما در حال بررسی حقوقی موضوع هستیم، اگر پاسخ حقوقی محکم بگیریم که رتبهبندی شامل بازنشستگان اول مهر 98 هم میشود آن را اجرا میکنیم که اثرات خود را به شکلهای مختلف دارد اما اگر پاسخی نگیریم، قانون به ما اجازه نمیدهد رتبهبندی را برای بازنشستهها اعمال
کنیم. وی اظهار داشت: خواهش من از معلمان بازنشسته این است موضوع را از چارچوب اختیارات حقوقی آموزش و پرورش تحلیل کنند، این وزارتخانه در کنار آنها بوده و تمایل دارد مشکل حل شود. پیگیری بازنشستگان این باشد که وزارت آموزش و پرورش چه اختیار حقوقی دارد و بر آن اساس از ما مطالبه کنند. ما برای رتبهبندی معلمان بازنشسته با مراجع حقوقی که بتوانند نظر بدهند و نظر آنها فصلالخطاب باشد وارد مذاکره
شدهایم.