kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳
در تماس با کیهان مطرح شد

گلایه شهروندان از شرایط نامناسب برخی اتوبوس‌های شرکت واحد در اوج کرونا و گرما

عدم وجود سیستم سرمایشی مناسب در این روزهای گرم سال، گریبانگیر بسیاری از مسافران اتوبوس‌های شرکت واحد در تهران شده است.

از سال‌های پیش تاکنون، یکی از مشکلات اساسی مسافران ناوگان اتوبوسرانی این بوده است که در روزهای گرم سال سوار بر اتوبوسی شوند که به هر علت از سیستم سرمایشی مناسبی برخوردار نباشد.
برخی اوقات به‌دلیل فرسودگی اتوبوس، گاهی به‌دلیل عدم انجام سرویس مناسب سیستم سرمایشی و گاهی هم به‌دلیل عدم تمایل راننده به استفاده از کولر، بسیاری از مسافران مجبور به تحمل گرما در طول سفر درون‌شهری خود هستند.
تعدادی از شهروندان در تماس با کیهان، خواستار رسیدگی به وضع نامناسب سیستم سرمایشی اتوبوس‌ها و همچنین عدم رعایت نظافت مناسب فضای داخلی و نگرانی از رعایت نشدن مسائل بهداشتی در این شرایط کرونایی شدند.
هرچند به گفته مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی پایتخت، بسیاری از ناوگان اتوبوسرانی دچار  فرسودگی شده است و دولت نیز به درستی وظیفه خود را در این زمینه انجام نداده است، شایسته است مسئولان ذی‌ربط در این شرایط که طبق بررسی‌ها حمل و نقل عمومی سهم بالایی در ابتلای افراد به کرونا دارد، نظارت و همت بیشتری در رعایت نظافت داخلی اتوبوس و همچنین انجام به موقع سرویس‌های دوره‌ای سیستم‌های سرمایشی و الزام در استفاده از سیستم خنک‌کننده انجام دهند.