kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۴۱۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴

کوتاه از شهرستان ها


اهدای 3 عضو بدن
اصفهان- خبرنگارکیهان: 3 عضو از یک بیمار مبتلا به مرگ مغزی در اصفهان به بیماران نیازمند پیوند اهداء شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، «محمد کریمی» 34ساله که در اثر ضایعه مغزی دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده‌اش و انجام مراحل مربوط به تائید مرگ مغزی در مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) تحت عمل جراحی برداشت اعضاء قرار گرفت.
بنابراین گزارش، دو کلیه و کبد این مرحوم به بیماران نیازمند اهداء شد.

آزادی زندانیان غیرعمد
شیراز- خبرنگارکیهان: ذبیح‌الله خدائیان رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم گلریزان که با هدف کمک به زندانیان جرایم غیرعمد، برگزار شد اظهار کرد: در سال گذشته با کمک خیرین استان بیش از 650 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شدند.
 گفتنی است تعداد زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی که هم‌اکنون در زندان‌های فارس به سر می‌برند تعداد 832 نفر با جمع بدهی 1800 میلیارد ریال است که از این تعداد 121 نفر محکومین جرایم غیرعمد و مابقی محکومین مالی هستند.

عضویت در کتابخانه
بندرعباس- خبرنگارکیهان: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گفت: اعضای کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با عضویت در یکی از کتابخانه‌های عمومی استان، از سایر کتابخانه‌های عمومی دیگر نیز کتاب و منابع امانت بگیرند.
زینلی تختی گفت: امکان عضویت استانی در کتابخانه‌های عمومی استان با یک کارت عضویت انجام می‌شود.

سامانه صدقات تلفنی
کرمانشاه خبرنگار کیهان: با همکاری شرکت مخابرات استان کرمانشاه و سازمان بهزیستی کرمانشاه سامانه صدقات تلفنی راه‌اندازی شد.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه افزود: براین اساس شماره3691 به صدقات تلفنی سامانه بهزیستی استان کرمانشاه اختصاص داده شد تا مشترکین خیر با تماس با این شماره کمک‌های نقدی خود را به حساب مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی واریز کنند.

آزادسازی زندانیان غیرعمد
فیروزآباد- خبرنگارکیهان: آیین جشن گلریزان خیرین و نیکوکاران در ماه مبارک رمضان جهت آزادسازی زندانیان غیرعمد برگزار شد. دادستان عمومی و انقلاب فیروز‌آباد فارس گفت: 8 نفر زندانی چک با 150میلیون تومان بدهی، 5 نفر زندانی مهریه با 100میلیون تومان و 6 نفر زندانی تصادفات یا500 میلیون تومان دیه، چشم انتظار یاری خیرین و نیکوکاران برای آزادسازی حضور در جمع خانواده‌های خود هستند.
در ادامه خیرین و نیکوکاران ضمن مشارکت در این امر خیر مبلغ 22میلیون و چهارصد هزار تومان اهدا کردند که این مبلغ به حساب ستاد دیه کشور واریز تا زمینه آزادسازی زندانیان غیرعمد فراهم شود.

بهره‌برداری 10 طرح تولیدی
اردبیل- خبرنگار کیهان: رئیس بنیاد برکت از به بهره‌برداری رسیدن 10 طرح تولیدی تا پایان سال جاری در سطح استان اردبیل خبر داد.
عارف نوروزی در بازدید از طرح‌های دردست اجرای اردبیل افزود: تاکنون طرح‌هایی با زیربنایی به ارزش 50 میلیارد ریال توسط این بنیاد در سطح استان اجرا شده است.

همکاری ایران و هلند
تبریز- خبرنگار کیهان: ایران و هلند با مشارکت پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاوری شمال غرب ایران و دانشگاه واخنین‌گن هلند، در زمینه بیوتکنولوژی کشاورزی با یکدیگر همکاری می‌کنند.
این امر در جریان بازدید اساتید دانشگاه هلندی از بخش‌های کشت بافت و انتقال ژن، ژنومیکس، بیوتکنولوژی صنایع غذایی و گل‌خانه مدرن پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی شمال‌غرب ایران، مورد تاکید قرار گرفت.

 ترویج فرهنگ نماز
* اسماعیل جبارزاده» استاندار آذربایجان شرقی خواستار حضور یک روحانی در هر مدرسه شد تا از طریق ایجاد ارتباط با دانش‌آموزان، به ترویج موفق فرهنگ نماز در مدارس بپردازد.
استاندار آذربایجان شرقی رتبه دوم را در اقامه نماز در بین دستگاه‌های این استان و رتبه اول را در بین استانداری‌های کشور کسب کرده است.
شرکت در جشنواره ملی خوارزمی
اراک- خبرنگار کیهان: 4 طرح از دانش‌آموزان دلیجانی به مرحله کشوری جشنواره ملی خوارزمی راه یافت.
مسئول آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان دلیجان افزود: این طرح‌ها شامل حوزه عکاسی و تبلیغاتی، بالشتک طبی زانو، دمابان خود سردکن و قلم‌گیر خوشنویسی است که پس از داوری‌های استانی برای مراحل کشوری برگزیده شدند.

کمک 100میلیون تومانی
نایین- خبرنگار کیهان: مردم خیر و نیک‌اندیش نایین با حضور در جشن گلریزان، مبلغ یکصد میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد این شهرستان کمک کردند.
مجید احسانی مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان در این آیین گفت: این ستاد دو برابر مبلغ جمع‌آوری شده در جشن‌های گلریزان را برای آزادی زندانیان اختصاص می‌دهد.
رئیس زندان نایین نیز گفت: امسال در جشن گلریزان با حضور مردم و مسئولان افزون بر یکصد میلیون تومان شامل تعهدات، نقدینگی، چک و مقدار هشت قطعه طلا از طرف مردم و خیرین برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جمع‌آوری شد.

42 محفل قرآنی
کرمانشاه- خبرنگار کیهان: از ابتدای سال جاری تاکنون 42 محفل انس با قرآن در استان کرمانشاه برگزار شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: بیشترین محفل قرآنی در شهرهای کرمانشاه و کنگاور با برگزاری 13 و 12 مراسم برگزار شده است، که در این محافل قاریان برجسته کشوری و بین‌المللی حضور داشتند.
ابراهیم رحیمی زنگنه همچنین به برگزاری نمایشگاه قرآن در استان اشاره کرد و افزود: 14 نمایشگاه کتب و نرم‌افزار علوم قرآنی در سراسر استان با هدف معرفی تازه‌های نشر قرآنی در استان برپا شده است که به صورت تخفیف‌های ویژه محصولات این حوزه را عرضه می‌کنند.

برداشت برنج
ساری- خبرنگار کیهان: برداشت برنج در سطح 23هزار و 429 هکتار از اراضی شالیزاری منطقه ساری آغاز شد.
مدیر جهادکشاورزی ساری افزود: در سال جاری 20هزار و 551 هکتار اراضی منطقه ساری زیر کشت ارقام محلی و دو هزار و 878 هکتار ارقام پرمحصول است و پیش‌بینی می‌شود مقدار 103 هزار و 497 تن شلتوک از مزارع ساری برداشت شود.
طهمورث قاسم‌نژاد در ادامه گفت: عملکرد برداشت برنج رقم طارم معلی 4هزار و 760 کیلوگرم در هکتار است.

مسابقات ترتیل قرآن
جاسک-خبرنگار کیهان: به همت اداره ورزش و جوانان جاسک و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه جاسک نخستین دوره مسابقات شهرستانی ترتیل و مفاهیم قرآن برگزار شد. این مسابقات ویژه ورزشکاران با شرکت 50 نفر در مسجد بقیع شهرستان جاسک برگزار و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.
محمد زارعی، عبدالصمد زومکی و امیرحسین سلیمانی به عنوان نفرات برتر ترتیل و همچنین  محمد زارعی، عدنان کریمی‌خواه و آرمان آتش‌زبان به عنوان نفرات برتر مفاهیم قرآن معرفی شدند.

رهاسازی بچه ماهی در تالاب
اهواز- خبرنگار کیهان: فرماندار شادگان از رهاسازی بیش از 272 هزار بچه ماهی در تالاب بین‌المللی شادگان خبر داد.
عبدالزهرا سنواتی افزود: این بچه ماهی‌ها شامل انواع ماهی شیربوط، گطان و بنی می‌باشند که در راستای حفظ ذخایر آبزی در تالاب بین‌المللی شادگان رهاسازی شدند.وی اظهار کرد: بیش از چهار میلیون و 168 هزار قطعه بچه ماهی از ابتدای سال جاری تاکنون در تالاب شادگان رهاسازی شد و این روند تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

اختصاص اعتبار
شهرکرد- خبرنگار کیهان: بیش از 40میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از هنر و رسانه‌های جمعی استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.