عضو ناظر بر شورای عالی آموزش و پرورش:
200 هزار معلم در کشور کم داریم
عضو ناظر مجلس بر شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه این کمیسیون به دنبال ارائه راهکاری برای جبران کمبود نیروی معلم در کشور است از تخصیص اعتبارات قطرهچکانی و استفاده از ظرفیت نیروهای غیررسمی توسط وزارت آموزش و پرورش یاد کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مهدی اسماعیلی، با ارزیابی مثبت از انتشار خبری از سوی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر صدور فراخوانی برای جذب 28 هزار معلم در مردادماه، اظهار داشت: هدف ما این است که نظام تعلیم و تربیت به دغدغه اصلی مسئولان تبدیل شود، به این معنا که نگذاریم وزارت آموزش و پرورش هم از نظر نیروی انسانی و هم مالی با چالش مواجه شود، بنابراین درصدد هستیم کمک به تکمیل کادر آموزشی فعال در کشور را در اولویت قرار دهیم.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هماکنون با کمبود حداقل 200 هزار معلم مواجه هستیم و به همین دلیل مجبور شدیم برای جبران این میزان کسری نیرو از ظرفیت حقالتدریسیها و معلمان پیش دبستانی، نهضتی و خرید خدمت کمک بگیریم و از این طریق مانع از تعطیلی چرخه آموزشی کشور شویم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته جبران این کسری نیرو مستلزم تامین اعتبارات لازم است که شاید بتوان در شرایط کنونی برای تحقق آن بهصورت مقطعی وارد عمل شد اما وزارت آموزش و پرورش باید به دنبال راهکاری جهت رفع نیاز این بخش بهصورت دائمی باشد.
وی بیان داشت: ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دنبال ارائه راهکاری هستیم تا مشکل کمبود نیروی معلم برای وزارت آموزش و پرورش را به طور کامل رفع کنیم که تحقق این مهم نیز در گروی تربیت نیروی انسانی مورد نیاز این بخش توسط دانشگاه فرهنگیان است که بهتربیت معلمان باتجربه و تحصیلکرده بپردازد، از سوی دیگر کمبود اعتبارات باعث شده که این وزارتخانه ظرفیت جذب معلم را محدود کند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، متذکر شد: دولت باید از وزارت آموزش و پرورش در دریافت مجوزهای لازم حمایت کند تا بتواند معلمانی باتجربه و کارآمد برای ورود به حوزه آموزشی کشور جذب کند، بنابراین تخصیص اعتبارات قطره چکانی و استفاده از ظرفیت نیروهای غیررسمی نمیتواند انگیزه لازم برای ارائه خدمات آموزشی مطلوب را در آنها ایجاد کند، به همین دلیل روند تبدیل وضعیت معلمان باید تسریع شود.