بررسی زمان و علت تصادفات در کمیسیون ایمنی راهها
نزدیک به نیمی از تصادفات از ساعت 16 تا24 اتفاق میافتد که 26 درصد آن بین ساعات 16 تا 20 است.
به گزارش خبرگزاریها، در پنجاهمین نشست کمیسیون ایمنی راهها اعلام شد: 47 درصد تصادفات از ساعت 16 تا 24 اتفاق میافتد که 26 درصد از کل این میزان بین ساعات 16 تا 20 واقع میشود.
همچنین بیشترین علت تصادفات در دور دوم سفرهای تابستانی سال 1392 عدم توجه به جلو با 29 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه 21 درصد و سبقت غیرمجاز با 18 درصد بوده است.
در پنجاهمین نشست کمیسیون ایمنی راهها اعلام شد: استانهای اصفهان، فارس، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی بیشترین فراوانی تصادفات را داشته است.
شهریورماه هر سال به نسبت ماههای دیگر بیشترین تلفات رانندگی را در بردارد.وزیر راه و شهرسازی در این نشست با اشاره به اهمیت همافزایی و هماهنگی دستگاههای مرتبط در حوزه اطلاعرسانی بیان داشت: هدف از اطلاعرسانی باید تغییر رفتار شهروندان باشد در حالی که عملا دستگاهها به ارائه گزارشهای عملکرد خود در ایام سفر میپردازند.
عباس آخوندی افزود: برای تغییر رفتارها به چارچوب و مدلی نرسیدهایم و باید در برنامههای اطلاعرسانی به تغییر رفتار 27 میلیون نفر که دارای گواهینامه رانندگی هستند، توجه کنیم.
وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش پس از شنیدن گزارش اجرای طرح تشکیل مراکز اورژانس ملی (SOS) تاکید کرد: فرایندها در این طرح باید به طور دقیق تعریف شود و در عالیترین سطح ابلاغ صورت گیرد تا در اجرا دچار تردید نباشیم.
آخوندی در این نشست دستور داد تا پس از بررسی اولیه اجرای طرح پایلوت تشکیل مرکز اورژانس ملی (SOS) در استان قم نتایج به کمیسیون ایمنی راهها اعلام تا از طریق این کمیسیون به دستگاههای مرتبط ابلاغ شود.طرح تشکیل مرکز اورژانس ملی (SOS) در نشست 45 کمیسیون ایمنی راههای کشور، بهمن سال گذشته به تصویب رسید، در این طرح همه تماسهای اضطراری (تصادفات، آتشسوزی، حوادث و...) به شمارهای واحد تحت پوشش و مدیریت مرکز امداد و فوریتهای پزشکی با دید سلامت محور منتقل میشود و اجرای آزمایشی این طرح در استان قم در نظر گرفته شده است.
همچنین بیشترین علت تصادفات در دور دوم سفرهای تابستانی سال 1392 عدم توجه به جلو با 29 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه 21 درصد و سبقت غیرمجاز با 18 درصد بوده است.
در پنجاهمین نشست کمیسیون ایمنی راهها اعلام شد: استانهای اصفهان، فارس، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی بیشترین فراوانی تصادفات را داشته است.
شهریورماه هر سال به نسبت ماههای دیگر بیشترین تلفات رانندگی را در بردارد.وزیر راه و شهرسازی در این نشست با اشاره به اهمیت همافزایی و هماهنگی دستگاههای مرتبط در حوزه اطلاعرسانی بیان داشت: هدف از اطلاعرسانی باید تغییر رفتار شهروندان باشد در حالی که عملا دستگاهها به ارائه گزارشهای عملکرد خود در ایام سفر میپردازند.
عباس آخوندی افزود: برای تغییر رفتارها به چارچوب و مدلی نرسیدهایم و باید در برنامههای اطلاعرسانی به تغییر رفتار 27 میلیون نفر که دارای گواهینامه رانندگی هستند، توجه کنیم.
وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش پس از شنیدن گزارش اجرای طرح تشکیل مراکز اورژانس ملی (SOS) تاکید کرد: فرایندها در این طرح باید به طور دقیق تعریف شود و در عالیترین سطح ابلاغ صورت گیرد تا در اجرا دچار تردید نباشیم.
آخوندی در این نشست دستور داد تا پس از بررسی اولیه اجرای طرح پایلوت تشکیل مرکز اورژانس ملی (SOS) در استان قم نتایج به کمیسیون ایمنی راهها اعلام تا از طریق این کمیسیون به دستگاههای مرتبط ابلاغ شود.طرح تشکیل مرکز اورژانس ملی (SOS) در نشست 45 کمیسیون ایمنی راههای کشور، بهمن سال گذشته به تصویب رسید، در این طرح همه تماسهای اضطراری (تصادفات، آتشسوزی، حوادث و...) به شمارهای واحد تحت پوشش و مدیریت مرکز امداد و فوریتهای پزشکی با دید سلامت محور منتقل میشود و اجرای آزمایشی این طرح در استان قم در نظر گرفته شده است.