تلاش خانه سینما برای همراهسازی رسانهها(اخبار ادبی و هنری)
در اوج انتقادات رسانههای جریانهای مختلف از عملکرد مدیران خانه سینما، این مدیران در پی یارگیری از رسانههای غیررسمی و فضای مجازی هستند!
به گزارش مشرق، مسئولان خانه سینما به تازگی برخی رسانههای غیررسمی نه چندان خوشنام در فضای مجازی را برای پیشبرد برنامههای خود به خدمت گرفتهاند و وعدههای جذابی هم به آنان دادهاند. یکی از این رسانهها یک کانال تلگرامی سینمایی است که ادمین آن چندین رسانه را برای خدمتگزاری به خانه سینما هماهنگ کرده و جلساتی را میان رسانهها و مسئولان خانه سینما ترتیب داده است.
ضمن اینکه شنیده شده است رسانههای چند مرکز فرهنگی و روابط عمومی به این فرد پیشنهاد داده شده تا از آنان بهعنوان پوششی غیررسمی استفاده کند تا وضعیت بحرانی خانه سینما طی ماههای اخیر را در رسانههای مجازی و رسمی کنترل کند.
بر اساس این گزارش، تغییر اساسنامه خانه سینما و تصویب آن، چالشی بزرگ برای مدیران خانه سینما خواهد بود. از سوی دیگر مسئولان خانه سینما در حال رایزنی و طراحی چند گزینه برای مدیرعاملی خانه سینما هستند که همچنان وضعیت کنونی خانه سینما با هدایت مدیران فعلی حفظ شود.
به همین دلایل خانه سینما در چند ماه آینده با چالشهای بزرگی همچون تصویب اساسنامه جدید، مخالفت اعضا برای ثبت صنوف در وزارت کار و انتخاب مدیرعامل جدید مواجه خواهد بود. این چالشها به تدریج به جدلهای صنفی بزرگی تبدیل خواهد شد.
برخی منابع از میان اهالی سینما خبر از یک بحران درون صنفی میدهند و اذعان دارند مدیران فعلی نمیتوانند این وضعیت ناپایدار یعنی زیرمجموعه وزارت ارشاد بودن و بهرهوری ناچیز از مزایای وزارت کار را تحمل کنند و از طرفی مسئولان خانه سینما اصرار به موضوعی دارند که در مسیر رضایت اکثریت اعضایشان نیست.
دومین چالشی که به بحران بزرگتر خانه سینما تبدیل میشود، قرار گرفتن خانه سینما ذیل وزارت کار با تصویب اساسنامه جدید است و انتخاب مدیرعامل به گسترش دامنه این بحران منجر خواهد شد.
بر اساس این گزارش، مسئولان فعلی خانه سینما از حلقه اطرافیانشان چند نفری را برگزیده و سپس از انتخاب آنان برای مدیرعاملی منصرف شدهاند. به هر حال صاحب قدرتهای فعلی در خانه سینما نمیتواند از انتخاب یکی از فرزندان معنویاش در مقام مدیرعاملی چشمپوشی کند و ابقاء این مدیران از دیگر بحرانهایی است که نیاز به راهگشایی رسانهای دارد.