kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۷۰۲
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳
سرلشکر باقری در دمشق:

سامانه‌‌های پدافند هوایی سوریه را تقویت خواهیم کرد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: سامانه‌‌های پدافند هوایی سوریه را در راستای تحکیم همکاری‌های نظامی میان دو کشور، تقویت خواهیم کرد.




پایگاه خبری شبکه «المیادین»، دیروز (چهارشنبه)، گزارش داد که «علی ایوب» وزیر دفاع سوریه و «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در زمینه گسترش‌‌ همکاری‌های نظامی توافق امضا کردند.
به گزارش المیادین این توافق بر گسترش همکاری‌های نظامی و امنیتی در زمینه‌ فعالیت نیروهای مسلح و ادامه هماهنگی‌ها تأکید دارد.
خبرنگار المیادین در این خصوص گزارش داد که در گفت‌و‌گوی دیروز دو طرف اوضاع سوریه و ضرورت خروج نیروهای بیگانه‌ای را که به صورت غیرقانونی وارد این کشور شدند، مورد بررسی قرار دادند.
علی ایوب در این خصوص گفت: «اگر دولت آمریکا می‌توانست ایران، سوریه و محور مقاومت را به زانو در بیاورد، یک لحظه هم درنگ نمی‌کرد.هرچند هزینه پایداری بالاتر برود با این حال، کمتر از هزینه تسلیم شدن است.»
وی همچنین در ارتباط با تحریم آمریکا علیه سوریه موسوم به «سزار» گفت: «قانون سزار با سوری‌ها می‌جنگد در [تهیه] خوراک، دارو و غذای کودکانشان. تلاش می‌کنیم با تبعات این قانون مقابله کنیم.»
وزیر دفاع سوریه تأکید کرد: «اسرائیل شریک قوی [آمریکا] در جنگ علیه سوریه است. گروه‌های تروریستی بخشی از تجاوزات اسرائیلی‌ها هستند.»
او در ادامه همچنین تأکید کرد که ارتش سوریه که از سال ۲۰۱۱ ایستادگی کرده و ساختار سوریه را حفظ کرده است بی‌شک پیروز خواهد شد.
در ادامه همچنین  سرلشکر باقری گفت: «سامانه‌‌های پدافند هوایی سوریه را در راستای تحکیم همکاری‌های نظامی میان دو کشور، تقویت خواهیم کرد.»
وی افزود: «ترکیه کمی در اجرای تعهدات خود در قبال تفاهمات صورت گرفته در آستانه مبنی بر خارج کردن گرو‌ه‌های تروریستی از سوریه تأخیر داشته است. ترکیه باید بداند که حل مشکلات امنیتی‌اش از طریق مذاکره و ایجاد تفاهم با طرف سوری صورت می‌گیرد و نه از طریق حضور نظامی در خاک سوریه».
سرلشکر باقری همچنین تأکید کرد:‌ «مردم و کشورهای منطقه از حضور آمریکا استقبال نمی‌کنند و پاسخ ما به یاوه‌گویی‌های آمریکا ادامه دارد».
باقری در پایان اظهاراتش تأکید کرد: «توافق امضا شده اراده ما را برای همکاری مشترک در زمینه مقابله با فشار‌های آمریکا بالا می‌برد».