kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۵۹
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
سفیر فلسطین در تهران:

ما فلسطینی‌ها مدیون روز قدس و امام‌خمینی(ره) هستیم

سفیر فلسطین در تهران با اشاره به اندیشه‌های راهبردی رهبر کبیر انقلاب گفت: ما فلسطینی‌ها مدیون روز قدس و امام‌‌خمینی(ره) هستیم.


«صلاح زواوی» سفیر فلسطین در تهران اظهار داشت: میان فلسطین و انقلاب اسلامی ایران رابطه خیلی عمیق و تاریخی وجود دارد، حضرت امام‌خمینی(ره) محور مبارزات خود را بر دو اصل اسلام و فلسطین قرار داد و زمانی هم از سوی رژیم شاهنشاهی ایران به نجف اشرف تبعید شده بود روابط ما با همدیگر قطع نشده و ادامه یافت و حتی ایشان در آن زمان فتوایی مبنی بر اینکه مسلمانان زکات و خمس برای مبارزان فلسطینی در نظر بگیرند صادر فرمودند.
وی افزود: همچنین میان ما (مقاومت فلسطین) و حضرت امام‌خمینی(ره) یک رابطه ایدئولوژی هم وجود دارد زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید ایشان مسئله فلسطین را به خوبی درک کرد که تهدیدی بزرگ علیه قدس به وجود آمده است و جمعه آخر ماه رمضان را با عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری کرد تا همه مسلمانان جهان پشت پرچم فلسطین برای آزادی قدس تلاش کنند.
رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا مسجدالاقصی وجود نداشته باشد، روشنگری حضرت امام برای همه دنیا نشان داد مهم‌ترین مسئله ما مبارزان روز قدس برای آزادی بیت‌المقدس است، روز قدس خیلی مثبت بود و خیلی از کشورهای اسلامی برای وحدت محور فلسطین این روز را گرامی می‌دارند.
امام‌خمینی(ره) نه فقط کل کشورهای اسلامی را برای مسئله فلسطین دعوت کرد بلکه مستضعفان جهان را برای مبارزه بر ضد امپریالیسم آمریکا دعوت کرد.
سفیر فلسطین در تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه مبارزات قهرمانان فلسطین باعث افتخار فلسطین و کل مسلمانان است، این مبارزه تاکید کرده و می‌کند که آینده‌ای مثبت در انتظار رژیم صهیونیستی نیست بلکه این جنگ نابودی رژیم صهیونیستی را در بر دارد و پایان یافتن این رژیم جعلی اکنون شروع شده است، چرا که هیچ شهر و روستایی در سرزمین اشغالی امنیت ندارد و ما معتقدیم که برنامه کشورهای غربی در سرزمین اشغالی طرد (بیرون راندن) یهودی‌ها از اروپا است.
بنده اعتقاد دارم که پس از پایان جنگ کنونی غزه تعداد زیادی از یهودی‌ها از سرزمین اشغالی برگردند و مهاجرت کنند.
به گزارش فارس، صلاح زواوی با اشاره به مذاکرات نوامبر 2012 رژیم صهیونیستی و فلسطین، یادآور شد: در سال 2012 شاهد ظاهر شدن توانایی و نیروی مقاومت نبودیم یعنی در مقایسه با امروز نبود و به همین دلیل آتش‌بس را قبول کردیم، ولی امروز برای آتش‌بس شرایطی حاکم است:
اولا مرزها باید برای رفت و آمد فلسطینیان باز شود، صادرات و واردات مواد غذایی، دارو و آب باید لحاظ شود، اکنون متاسفانه 95 درصد آب غزه آلوده شده است و این قابل قبول نیست، متذکر شوم که مقاومت ضد آتش‌بس نیست چون می‌داند که این جنگ پایان نابودی اسرائیل نیست. جنگ غزه یکی از مراحل نابودی رژیم جعلی اسرائیل است.
دیگر اینکه سلاح مقاومت قابل گفت‌وگو (بحث) نیست.
سفیر فلسطین در ایران در خاتمه تصریح کرد: وحدت حول محور «قدس» موضوعی است که امام‌خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تاکید داشته‌اند.