kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۸۷۷
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲
فرمانده نیروی هوافضای سپاه

تا چند سال آینده می‌توانیم به وضعیت ایده‌آل در خودروسازی برسیم

سردار حاجی‌زاده گفت: با سیاست حرکت پلکانی در صنعت خودروسازی می‌توانیم تا چند سال آینده به ایده‌آل خود برسیم.

سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه  در نشست راهبردی جهش تولید که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، درخصوص صنعت خودروسازی کشور گفت: فکر می‌کنم روی بخش تولید داخلی و بومی‌سازی در کشور اجماع وجود دارد و همه این مسئله را قبول کرده‌ایم و باید از این مرحله عبور کنیم. نکته دومی که خیلی مهم است نقشه راه رسیدن به خودروسازی مطلوب است که حق مردم نیز هست.
وی با اشاره به یکی از دیدارهای فرماندهان سپاه با رهبر معظم انقلاب یادآور شد: در این دیدار رهبری به این نکته اشاره کردند که فرماندهان باید به‌دنبال تمرکز بر روی کارهای الویت‌دار باشند. حال ما می‌خواهیم جبران کاستی‌های 60 سال اخیر را انجام دهیم و با سیاست حرکت پلکانی در صنعت خودروسازی می‌توانیم تا چند سال آینده به ایده‌آل خود برسیم.
به گزارش تسنیم، فرمانده نیروی هوافضای سپاه  با تاکید بر اینکه باید از وابستگی رها شویم، گفت: پس از گذراندن این مرحله می‌توانیم به مراحل کیفی‌سازی و ارزان‌سازی در صنعت خودرو نیز دست یابیم. محور اصلی اداره این کار وزارت صمت و مدیران خودروسازی هستند که باید پای کار بیایند و اگر این مسیر را درست انتخاب نکنیم به هدفمان نمی‌رسیم.
در حوزه ماهواره و ماهواره‌بر
 به موفقیت رسیدیم
سردار حاجی‌زاده اظهار داشت: تمام کشورهای دنیا قائل به این هستند که ماهواره و ماهواره‌بر لبه تکنولوژی است و یک مسئله‌ های‌تک است. این فناوری را ما به کمک آمریکا و اروپا به دست نیاوردیم، بلکه به کمک ظرفیت‌های داخلی به این فناوری رسیدیم.
وی گفت: امروز که ۶۰ سال از عمر صنعت خودروسازی در کشور ما می‌گذرد، می‌بینیم که مدیران بسیار خوب از بخش‌های مهم مصمم هستند که وابستگی به خارج را قطع کنند.