kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۸۶۲
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
به اتهام خسارت 20 میلیارد ریالی به مخابرات

قاچاقچی مکالمات تلفنی در پایتخت دستگیر شد

رئيس‌پليس فتا پایتخت از دستگيري یک قاچاقچی مکالمات تلفني خبر داد و افزود: این متهم 20 میلیارد ریال خسارت به شرکت ارتباطات زیرساخت تحمیل کرده است.

 سرهنگ داوود معظمي گودرزي به پایگاه خبری پلیس، گفت: متهم با استفاده از روش‌هاي مختلف مثل تغيير کابل‌کشي‌هاي مخابراتي سعي در پنهان کردن اين عمل مجرمانه داشت که در نهايت شیوه مجرمانه وی شناسایی شد.
گودرزی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد، متهم با استفاده از شيوه انتقال تماس‌هاي تلفني اينترنتي از خارج به داخل كشور با 28 خط فعال مکالمات تلفني را قاچاق و از پهناي باند بين‌الملل سوءاستفاده کرده است. وی بيان کرد: با هماهنگي مرجع قضایي و تحقيقات ميداني متهم در مخفیگاهش دستگير و به همراه تجهيزات مخابراتي و رايانه‌اي به پليس فتا انتقال یافت. وي در ابتدا منکر جرم ارتکابي بود، اما پس از مواجه شدن با ادله و مستندات لب به اعتراف گشود. رئيس‌پليس فتا پایتخت به شهروندان توصیه کرد: در صورتي که متوجه تغيیرات محسوسي در مبلغ مندرج در قبض تلفن خود شدند مراتب را سريعا به شرکت ارتباطات زيرساخت اعلام تا پس از بررسي و تاييد، در صورت لزوم برای بررسي بيشتر به پليس فتا ارسال شود.