kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۱۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶
وزیر راه و شهرسازی:

۸۰ کیلومتر از مسیر قزوین- تنکابن تا پایان دولت راه‌اندازی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۸۰ کیلومتر از مسیر ۱۶۲ کیلومتری قزوین- تنکابن تا پایان دولت دوازدهم مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، افزود: ۴۲ کیلومتر از این مسیر ۸۰ کیلومتری آسفالت شده و مابقی آن نیز در دست انجام است.

محمد اسلامی، در حاشیه بازدید از جاده اصلی در دست احداث قزوین به تنکابن در جمع خبرنگاران، اضافه کرد: برای بهره‌برداری از این مسیر به ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی گفت: جاده قزوین- تنکابن، حلقه زنجیره اتصال شمال به جنوب کشور محسوب می‌شود که مطالعات مهندسی و زیست محیطی آن لحاظ شده است.
وی با ‌اشاره به نیاز مبرم به اولویت‌بندی استفاده از این مسیر، تصریح کرد: بخشی از این مسیر در استان قزوین و بخش دیگر در استان مازندران است که امیدواریم بهره‌برداری از این طرح با کمک نمایندگان مجلس و مشاوران سرعت بیشتری به خود بگیرد.
وی با بیان اینکه توسعه راه‌های روستایی بر اساس جمعیت‌ذیری آنها صورت می‌گیرد، گفت: خوشبختانه بیشتر روستاهای استان قزوین دارای چنین شرایطی بوده و از استعدادهای تولیدی و گردشگری مناسبی بهره‌مند هستند و به همین لحاظ باید اهتمام ویژه‌ای برای تخصیص منابع مالی به آنها صورت گیرد.
اسلامی به ساماندهی نیروهای قراردادی وزارت راه و راهداری ‌اشاره کرد و گفت: در این زمینه وزارتخانه با سازمان امور استخدامی در حال رایزنی است تا نسبت به تثبیت جایگاه شغلی آنها اقدام لازم را به‌عمل آورد.
وی اضافه کرد: در حوزه کاری نیروهای عوارضی نیز مشکل خاصی نداریم و کارکنانی که بعد از الکترونیکی شدن عوارض، خود را مهیای کار کرده بودند بر سر کار رفته و مابقی نیز تمامی حق و حقوق خود را دریافت کرده‌اند.